我思う故に我あり

日常で感じたこと、考えたことを綴ります。

Three ‘Hackathon’ Winners

前回のVOAにあった‘Hackathon’ とWinnersと取り上げます。

COVID-19だけでなく、未来に希望をつなぐ‘Hackathon’ !!!

素晴らしいですね~。

早速聴きましょう!!!VOAニュースを!!!

 

 

 

 

 

ハッカソン’の受賞者がCOVID-19対策のソリューションを提供

 

Hackathon’ Winners Provide Solutions for Fighting COVID-19

May 06, 2020

learningenglish.voanews.com

 

国連当局者は、COVID-19という病気と戦うための技術的なソリューションを作成するための国際的な“hackathon” ”ハッカソン”の受賞者を賞賛しています。

 

CodeTheCurveと呼ばれるこのhackathonは、4月6日に開始され、26カ国から160人以上の若者がエントリーしました。

 

国連教育科学文化機関(UNESCO)がhackathonを支援しました。さらに、米国のテクノロジー企業IBMと欧州のソフトウェアビジネスSAPからも支援が寄せられました。

 

最初に、各チームはコンピュータの専門家やハッカソンの主催者、他のテクノロジー企業から20時間以上のトレーニングを受けて、実際の競技が始まりました。

 

25歳以下のメンバーで構成されたチームは、わずか7日間でCOVID-19のソリューションを開発しました。この間、彼らは技術的な専門家の助けを受け、全員がボランティアです。

 

最終的に、hackathonの主催者は、異なる分野で3つの優勝チームを宣言しました。

 

”社会問題と健康問題”カテゴリのソリューションで表彰されたチームは、CodeTheCurveの総合優勝者として認められました。X-COVと呼ばれるこのチームは、スペインに拠点を置いています。COVID-19患者の胸部X線を分析するために、人工知能-AI-プログラム、機械学習、画像技術を組み合わせたデータモデルを作成しました。

 

このデバイスベースのツールは、重度のコロナウイルス症例を特定するプロセスを迅速化し、医師がより迅速に、より多くの情報に基づいた意思決定を行えるように設計されています。

  


 
スペインのチームを率いたのはホアキン・ロペス氏です。ロペス氏は、受賞者を発表するオンラインイベントで、彼のチームは学生、放射線科医、研究者で構成されていると語りました。このプロジェクトは、ロペス氏が医師や病院関係者に話を聞いたことから始まりました。彼は、COVID-19患者のX線データを処理する必要性が医療界にすぐにあるかどうかを尋ねました。その答えは非常に強い’イエス’だったと彼は言っています。

 

 Joaquin Lopez led the X-COV team, which was based in Madrid, Spain. (Photo: CodeTheCurve)

ホアキン・ロペス氏は、スペインのマドリードを拠点とするX-COVチームを率いていました。写真:CodeTheCurve 


 
「データはあるのか?と聞くと、大量のデータがあると言われました。患者の胸部レントゲンを分析したいなら、この病院には何千ものデータがあるし、他にもたくさんの病院があります。」

 

ロペス氏は、チームが学んだ一つのことは、研究をすることの重要性だと語ります。彼は、単にコーディングに取り組むだけではなく、システムを使用する人々と話をすることに多くの時間を費やしたと言います。

 

もう1つの優勝チームは、カナダのトロントにあるVRoamでした。このチームは、高校生だけで構成されたチームで、”継続的な学習の確保”部門で優勝しました。

 

グループの代表者である Christy Xieクリスティ・シー氏によると、このチームが開発したのは、仮想現実(VR)を使って仮想世界を見せるアプリだといいます。このソフトは、ユーザーが運動しながら世界中のさまざまな場所を探索できるようにしたものでした。AI技術を使って、有名な場所を提示したり、事実を提供したりします。ユーザーは、モバイル機器に接続したVRメガネを着用する必要があります。

 

クリスティ・シー氏によると、このアイデアが生まれたのは、彼女のチームのメンバーが治安対策のために全員自宅で立ち往生していたからだといいます。中には、予定していた他国への旅行をキャンセルしなければならなかった者もいました。さらに、生徒たちは運動の選択肢が限られてもいました。

 

 

 

   

彼女は、このアプリがこれらの問題を解決してくれると言います。

 

「運動と学習を一緒にしたアプリなので、世界を旅していても、学習したり、史跡を訪れたり、自宅で運動したりすることができます。」

 

彼女は、この経験は、コミュニティが健康危機に対していかに準備ができていなかったか、また、この状況が教育システム全体にどのような影響を与えたかを彼女のチームに示したと付け加えました。

 

「この経験は、何でもあり得るということを強調しています。パンデミックに見舞われる可能性もありますが、同時に私たちはチームとして協力することができます。」と付け加えました。

 

COVIDImpactと呼ばれる3番目の受賞チームは、カナダのバンクーバーに住む Ali Serag アリ・セラグ氏が率いていました。彼のチームは中小企業向けの支援ソリューションを開発し、すでにカナダのいくつかの企業と連携を開始しています。

 

セグラ氏は、このシステムは "創業者や事業主にCOVID-19とその後遺症に対する予防を必要なすべてを装備する "ように設計されていると説明しています。

 

 


 
このシステムは、COVID-19パンデミックのような危機の間に中小企業を支援し、財政支援を提供することができる政府と民間のプログラムを識別します。このシステムには、コロナウイルスに関するリアルタイムのニュースを収集し、このニュースを企業に提供することも含まれています。

 

セラグ氏は、ツールがAIと機械学習を使用して、中小企業が将来のパンデミックでどのように影響を受けるかもしれないかを予測し、事前に準備するための措置を取ることを可能にすると述べています。

 

 

 

 

 

Hackathon’ Winners Provide Solutions for Fighting COVID-19

Shown are two winners of the CodeTheCurve hackathon challenge. From left, Ali Serag, leader of the COVIDImpact team, and Christy Xie, from team VRoam. (Photos: CodeTheCurve/Facebook)

 

United Nations officials are praising winners of an international “hackathon” for creating technical solutions to fight the disease COVID-19.

The hackathon, called CodeTheCurve, was launched on April 6. More than 160 young people from 26 countries entered the competition.

The UN Educational, Scientific and Cultural Organization, UNESCO, provided support for the hackathon. Additional support came from the American technology company IBM and the European software business SAP.

At first, each team received more than 20 hours of training from computer experts, the hackathon’s organizers and other technology companies. Then, the actual competition began.

The teams – made up of members under age 25 - had just seven days to develop their COVID-19 solutions. During this period, they received help from technical experts, all of them volunteers.

In the end, the hackathon’s organizers declared three winning teams in different areas.

The team honored for its solution in the “social and health issues” category was recognized as the overall CodeTheCurve winner. This team, called X-COV, was based in Spain. It created a data model combining artificial intelligence - AI - programs, machine learning and imaging technology to analyze chest X-rays of COVID-19 patients.

The device-based tool is designed to speed up the process of identifying severe coronavirus cases and to help doctors make faster, more informed decisions.

 

Joaquin Lopez led the Spanish team. He told an online event announcing the winners that his team was made up of students, radiologists and researchers. The project began when Lopez started talking with doctors and hospital officials. He asked them if there was an immediate need in the medical community to process x-ray data from COVID-19 patients. The answer, he said, was a very strong ‘yes.’

Joaquin Lopez led the X-COV team, which was based in Madrid, Spain. (Photo: CodeTheCurve)
Joaquin Lopez led the X-COV team, which was based in Madrid, Spain. (Photo: CodeTheCurve)

 

“Do you have the data? And they said yes, we have tons of data. If you want to analyze chest x-rays from patients, we have thousands of them in this hospital and there are many other hospitals that will help you on this.”

Lopez said one thing his team learned was the importance of doing research. He said they spent a lot of time talking with people who would use the system, and not just working on coding.

Another winning team was VRoam of Toronto, Canada. This team – made up completely of high school students - won in the “Ensuring Continued Learning” category.

A representative of the group, Christy Xie, said the team developed an app that uses virtual reality - VR - to show a virtual world. This software program lets users explore different places around the world while exercising. The system uses AI technology to present well-known places and provide facts about them. Users are required to wear VR eyeglasses, which are connected to a mobile device.

Christy Xie said the idea came about because members of her team were all stuck at home because of public safety measures. Some had to cancel planned trips to other countries. In addition, the students had limited exercise choices.

 

She said the app provides a solution for all these issues.

“It is an app that combines exercise and learning together, so that people are able to travel the world and they can learn, visit historical sites, and exercise from home.”

She added that the experience showed her team how unprepared communities were for the health crisis and how the situation affected the whole education system.

“It really just emphasizes the point that anything is possible. Like, we could be hit by a pandemic, but at the same time we are able to work together as a team.”

The third winning team, called COVIDImpact, was led by Ali Serag of Vancouver, Canada. His team developed an assistance solution for small businesses, which has already begun working with some Canadian companies.

Serag explained that the system is designed to “equip founders and business owners with everything they need to immunize their business to COVID-19 and its after-effects.”

 

The system identifies government and private programs that can assist and provide financial support to small businesses during a crisis such as the COVID-19 pandemic. It includes collecting real-time news about the coronavirus and providing this news to businesses.

Serag said the tool uses AI and machine learning to predict how small businesses might be affected in future pandemics to permit them to take steps to prepare beforehand.

 

 

 

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Words in This Story

hackathon n. an event at which people come together to write or improve computer programs

analyze v. study something carefully

tons n. an extremely large amount

coding – n. a language used to program computers

app n. a program for a smartphone or other device that performs a special function

virtual reality – n. a set of images and sounds produced by a computer to represent a real place or situation

emphasizev. show that something is important by bringing attention to it

immunize v. protect a person or animal against disease