可愛くないですか? 小さなデリバリーロボットがキャンパス内や市内を走っているなんて。
コロナで良いことあったとすれば、このロボットでしょうか。
なんでも、想像の未来は、明日なのですね!!
AIロボットが仕事場で、街中で仕事をする日も間近なのでしょう。
ワクワクの未来を頭に描きながら
VOAでLet'as study English!!
ロボットによるフードデリバリーが普及しつつある(和訳)
Food Delivery Is Here and Growing
アメリカやイギリスなどの大学や都市では、何百台もの小さなロボットが転がっています。高さ50センチほどのロボットたちは、お腹をすかせた学生たちにピザなどの食べ物を運んでいます。
このロボットは、パンデミックが始まる前に限定的にテストされていました。しかし、パンデミックによる人手不足や、非接触型配達への要望により、ロボットの利用が拡大しています。
「ロボットの需要は天井知らずでした」とAlastair Westgarthアラステア・ウェストガース氏は言っています。彼は、ロボットが200万回目の配達を行ったStarship Technologiesスターシップ・テクノロジー社の代表です。「需要は常にあったと思いますが、パンデミックの影響で前倒しになったのです」。
Starshipスターシップ社は、2019年にはわずか250台だったロボットを、1,000台以上配備しています。さらに数百台がすぐに送り出されます。彼らは米国の20の大学で食品を配達しており、間もなく25の大学が追加される予定です。また、イギリスのミルトン・ケインズ、カリフォルニア州モデスト、そして同社の故郷であるエストニアのタリンでも稼働しています。
このロボットは、カメラ、センサー、GPSを駆使して、時速8キロのスピードで移動し、道路を自力で横断することもできます。
オペレーターは一度に数台のロボットを監視しますが、ロボットを止めたり、バリアを移動させたりする必要はほとんどないそうです。ロボットが到着すると、人々は携帯電話からコードを入力してロボットを開け、食べ物を受け取ります。
今のところ、いくつかの制限があります。ロボットは定期的に充電しなければなりません。ロボットの動きは遅く、遠くには行けません。また、ドアの前に食べ物を置いておくこともできません。また、ニューヨークや北京などの大都市では、ロボットを歓迎していません。
2021年10月7日(木)、ミシガン州アナーバーの通りを横切る食品配送ロボット。(AP Photo/Carlos Osorio)
データ会社のNPDによると、米国のフードデリバリーの注文は、6月までの1年間で66%増加しました。また、人々がサービスに慣れてしまったため、パンデミック後もデリバリー需要が高くなる可能性があります。
ミシガン州アナーバーにあるレストランMiss KimのシェフであるJi Hye Kimさんは、同店のダイニングでロボットデリバリーを利用しました。彼女は、昨年、ダイニングルームが閉鎖された際に、ロボットによる配達を利用しました。
Kimさんは、コストが高く、ドライバーの数が足りないと注文をキャンセルすることもある宅配会社よりもロボットの方が好きなのだそうです。また、宅配会社は1回の配達で複数の注文をまとめて行うため、料理が冷めた状態で届くこともあるそうです。ロボットは一度に1つの注文だけを受け取ります。
Kim氏によると、ロボットは人々を興奮させ、人々はロボットとのやりとりを撮影したビデオを共有しているそうです。
Denis Maloneyデニス・マロニー氏はドミノ・ピザの副社長です。彼の会社では、カリフォルニアに本社を置くNuro社のロボットをテストしています。このロボットは高さが約1.8メートルで、歩道ではなく路上を最高速度40キロで走行することができます。
マロニー氏によると、Nuro社の配達は、今のところ人間のドライバーを使うよりもコストがかかるといいます。しかし、この技術が普及すれば、コストは下がるでしょう。
Brendan Witcherブレンダン・ウィッチャー氏は、フォレスター社のテクノロジー・エキスパートです。彼は、ロボットに期待するのは簡単だと言います。しかし、ロボットが人間の配達員よりも優れていることを企業に証明する必要があります。
ロボットを検討している企業にとっては、"ロボットをテストし、そこから学び、独自の評価を行うための適切な時期と場所 "なのだといいます。
Robot Food Delivery Is Here and GrowingNovember 08, 2021
Hundreds of little robots are rolling around colleges and cities in the United States, Britain and elsewhere. The robots, about 50 centimeters tall, are bringing food like pizza to hungry students.
The robots were being tested in limited numbers before the pandemic started. But pandemic-related worker shortages and a desire for contactless delivery have expanded their use.
“We saw demand for robot usage just go through the ceiling,” said Alastair Westgarth. He is the head of Starship Technologies, whose robots recently made their 2 millionth delivery. “I think demand was always there, but it was brought forward by the pandemic effect."
Starship has deployed more than 1,000 robots, up from just 250 in 2019. Hundreds more will be sent out soon. They are delivering food at 20 U.S. colleges and 25 more will be added soon. They are also operating in Milton Keynes, England; Modesto, California; and the company’s hometown of Tallinn, Estonia.
The robots use cameras, sensors and GPS to move around and even cross streets on their own at the speed of 8 kilometers per hour.
Operators keep watch on several robots at a time but they say they rarely need to stop or move them around a barrier. When a robot arrives, people enter a code from their phones to open the robot and get their food.
There are some limitations for now. The robots have to be recharged regularly. They are slow and cannot travel far. They will not leave food at the door. And big cities like New York and Beijing are not welcoming them.
Data company NPD found that U.S. food delivery orders increased 66 percent for the year ending in June. And delivery demand could remain high even after the pandemic because people have gotten used to the service.
Ji Hye Kim is the chef of Miss Kim restaurant in Ann Arbor, Michigan. She used robot delivery when her dining room was closed last year.
Kim prefers robots to delivery companies which cost more and sometimes cancel orders if they do not have enough drivers. Delivery companies also group several orders per trip, she said, so food sometimes arrives cold. Robots take just one order at a time.
Kim said the robots also excite people who often share videos of their interactions.
Denis Maloney is the vice president at Domino’s Pizza. His company is testing robots from Nuro, a California-based company. The robots are about 1.8 meters tall and can travel at a top speed of 40 kilometers on streets, not sidewalks.
Maloney said Nuro delivery costs more than using human drivers for now. But as the technology gets more popular, the costs will go down.
Brendan Witcher is a technology expert with Forrester. He said it is easy to get excited about robots. But they will need to prove to companies they are better than human delivery drivers.
It is “the right time and place for companies considering robots to test them and learn from them and do their own evaluation.”
Words in This Story
delivery — n. the act of taking something to a person or place
ceiling — n. an upper limit
sensor — n. a device that detects or senses heat, light, sound, motion, etc., and then reacts to it in a particular way
GPS — n. a device that detects or senses heat, light, sound, motion, etc., and then reacts to it in a particular way
code — n. a set of letters, numbers, symbols, etc., that is used to secretly send messages to someone
chef — n. a professional cook who usually is in charge of a kitchen in a restaurant
dining room — n. a room that is used for eating meals
interact — v. to talk or do things with other people
evaluation — n. to judge the value or condition of (someone or something) in a careful and thoughtful way
英語の小窓
今回の表現