我思う故に我あり

日常で感じたこと、考えたことを綴ります。

競争激化の宅配市場

COVID-19は私たちの生活を急速に一変させました!!怖いほどに!!

ネット市場が膨らみ、店舗への足も遠のきました。

人と接しなくても生きていける社会、気楽でもあり、でもなんだかなぁ?

 

VOAで今日も英語を学びましょう!!

 

 

競争の激しい宅配市場で苦戦する企業も(和訳)

Some Companies Struggle in Highly Competitive Home Delivery Market

April 27, 2022

learningenglish.voanews.com

 

COVID-19の大流行により、宅配便のビジネスが活発化しました。しかし、中には競争の激しい市場で経営難に陥っている企業もあります。

 

現在、宅配サービスは、レストランでの食事、食料品、コーヒー、医薬品など、あらゆる商品を扱っています。

 

多くのサービスでは、30分以内に配達してくれます。中には15分以内の配達を約束してくれるところもあるります。一般に、これらのサービスは人口密度の高い地域にある小さな保管センターから配達します。

 

金融の専門家によれば、このような会社が利益を上げるのは難しいとのことです。また、アメリカやヨーロッパのいくつかの都市では、すでに一部の業者の運営方法を批判し、業者を規制するための立法措置を提案しています。

 

マーク-アンドレ・カメル氏は、米投資会社Bain社のパートナーです。同氏は最近、オンライン食料品市場に関する業界レポートを執筆しました。カメル氏はAP通信に対し、投資家の中には、配達の人気と、儲けもないのに会社の巨額評価にとらわれすぎる人がいると思うと語ります。

 

 

Merchandise is stocked inside Gorillas mini-warehouse in the Williamsburg section of the Brooklyn borough of New York on Monday, April 12, 2022. (AP Photo/Tali Arbel)
Merchandise is stocked inside Gorillas mini-warehouse in the Williamsburg section of the Brooklyn borough of New York on Monday, April 12, 2022. (AP Photo/Tali Arbel)
2022年4月12日(月)、ニューヨーク市ブルックリン区ウィリアムズバーグにあるゴリラズのミニ倉庫に並ぶ商品。(AP写真/Tali Arbel)

 

「ある時点で、彼らは収益性を高める道を探さなければならない 」と彼は言います。

 

すでに閉鎖しているサービスもあります。その1つ、1520、は12月下旬に閉鎖し、さらにBuykとFridge No Moreの2つが3月に停止しています。Buykのロシア人創業者は、ウクライナ侵攻を理由にロシアに対する規制があるため、融資を受けられなかったと伝えられています。同事業者は、AP通信の質問に答えてはいません。

 

Fridge No MoreはTwitterのメッセージで、"競争の激化とその他の業界関連の問題 "のために2年後に閉鎖すると述べました。

 

他の宅配業者も成長痛を抱えています。ゴリラズは、アメリカの広告で”10分”という配達の約束を取りやめました。現在、同社は "数分後 "の配達を提供しています。ゴパフは最近、400人以上の従業員を解雇しました。

 

レン・シャーマン氏はニューヨークのコロンビア大学でビジネスを教える教授です。彼は、そのような企業の多くは、永続的なビジネスモデルを持っていないと述べます。「非常に苦しい条件での統合が進むだろう」とシャーマンは語ります。

 

Getirは、ヨーロッパをはじめ、ボストン、シカゴ、ニューヨークで事業を展開するトルコの宅配サービスです。配送先の都市で保管スペースを増やすことで、黒字化への道筋が見えています。「我々は長期的にここにいる」と、Getirの米国事業責任者であるラングストン・ ダガー氏は言います。

 

Getirは最近、7億6800万ドルを調達し、120億ドル近い企業価値をつけました。ダガー氏は、同社のユーザーを”深夜にアイスクリームを注文する人から、家族のために1週間分の食料品を買い揃える人まで、その間にいるすべての人”と表現しました。

 

小規模な企業も、既存の宅配業者からの新たな競争的脅威に直面しています。これらにはDoorDash、Grubhub、Uber、Instacartなどがいます。

 

リー・ヘネティンカ氏は、ニューヨーク、サンフランシスコ、ロサンゼルスで2時間配達モデルのデリバリー会社、FastAFを立ち上げました。彼はAP通信に対し、自社にとって今は収益性が”優先順位が低いだけ”だと語っています。それよりも、良い顧客体験に投資することに関心があると同氏は言います。彼は、巨大なオンライン販売業者であるアマゾンの経験を指摘し、彼もまた当初は利益を上げていなかったと言いました。

 

 

 

 

 

 

Some Companies Struggle in Highly Competitive Home Delivery Market
A worker sets to make a delivery on a bicycle in front of Gorillas mini-warehouse in the Williamsburg section of the Brooklyn borough of New York on Monday, April 12, 2022. (AP Photo/Tali Arbel)

The COVID-19 pandemic led to a rise in business for home delivery services. But some of the companies are now facing financial struggles in a highly competitive market.

Today, there are delivery services that offer a wide range of products – including full restaurant meals, groceries, coffee, medicines and just about anything else.

Many services offer delivery in 30 minutes or less. Some promise orders in as little as 15 minutes. They generally deliver from small storage centers in large population areas.

Financial experts say it is difficult for such companies to make a profit. And officials in some American and European cities have already criticized how some of the companies operate and have proposed legislative action to govern them.

Marc-Andre Kamel is a partner at U.S. investment company Bain. He recently wrote an industry report on the online grocery market. Kamel told The Associated Press he thinks some of the investors get too caught up in the popularity of delivery and the huge valuations of their companies without making any money.

Merchandise is stocked inside Gorillas mini-warehouse in the Williamsburg section of the Brooklyn borough of New York on Monday, April 12, 2022. (AP Photo/Tali Arbel)
Merchandise is stocked inside Gorillas mini-warehouse in the Williamsburg section of the Brooklyn borough of New York on Monday, April 12, 2022. (AP Photo/Tali Arbel)

“At some point they will have to find a path to profitability,” he said.

Some services are already shutting down. One, 1520, closed in late December, and two more, Buyk and Fridge No More, stopped in March. Buyk's Russian founders reportedly could not provide financing because of restrictions against Russia for its invasion of Ukraine. The business did not answer questions from the AP about the company.

Fridge No More said in a message on Twitter that it was closing after two years because of “growing competition and other industry related issues.”

Other delivery companies are having growing pains. Gorillas dropped its “10 minutes” delivery promise in American advertisements. Now, the company offers delivery “in minutes.” Gopuff recently let more than 400 employees go.

Len Sherman is a professor of business at Columbia University in New York. He said many of those companies do not have a lasting business model. “There is going to be a lot of consolidation on some very painful terms," Sherman said.

A delivery bicycle is parked in front of Gorillas mini-warehouse in the Williamsburg section of the Brooklyn borough of New York on Monday, April 12, 2022. (AP Photo/Tali Arbel)
A delivery bicycle is parked in front of Gorillas mini-warehouse in the Williamsburg section of the Brooklyn borough of New York on Monday, April 12, 2022. (AP Photo/Tali Arbel)

Getir is a Turkish delivery service that operates in Europe as well as Boston, Chicago and New York. It sees a path to profitability by adding more storage spaces in cities where it delivers. “We're here for the long term,” said Langston Dugger, Getir's head of U.S. operations.

Getir recently raised $768 million, valuing the company at close to $12 billion. It has plans to expand in the U.S. Dugger described its users as people “ordering a late night ice cream, to somebody who is doing a full grocery shop for the week for a family, and everything in between."

The smaller companies are also facing new competitive threats from established delivery companies. These include DoorDash, Grubhub, Uber and Instacart.

Lee Hnetinka started FastAF, a delivery company with a two-hour delivery model in New York, San Francisco and Los Angeles. He told the AP that for his company, profitability is “just not a priority” right now. He said he is more interested in investing in good customer experiences. He points to the experience of massive online seller Amazon, which he says was also not profitable in the beginning.




Words in This Story

 

delivery – n. the transporting of things from one place to another

groceries – n. goods bought to be used in the home such as food and cleaning products

consolidation – n. to combine several things, especially businesses

priority – n. something considered very important that must be dealt with before other things

customer – n. someone who buys goods and services from a business