我思う故に我あり

日常で感じたこと、考えたことを綴ります。

ハーネスがEV世界を変える衝撃!!

ウクライナ戦争の波紋がEVsにも到達しているとVOAは伝えています。

さらに加速する部品開発!!

 

長年の試行錯誤の上に築き上げた日本車。過去の成功体験を捨て、これまで培ってきた成果を新しい果樹に変革するアクセルをスピーディーに加速させることはできるのでしょうか。

 

VOAで英語を楽しく学びましょう!!

 

 

シンプルな部品が自動車業界を変える(和訳)

How a Simple Part Could Change the Automobile Industry

June 06,2022

learningenglish.voanews.com

FILE - Employees work at a wire harness and cable assembly manufacturing company that exports to the U.S., in Ciudad Juarez, Mexico, April 27, 2017. (REUTERS/Jose Luis Gonzalez/File Photo)

FILE - 米国に輸出するワイヤーハーネスとケーブルの組み立て製造会社で働く従業員(2017年4月27日、メキシコ・シウダーフアレスにて。(REUTERS/Jose Luis Gonzalez/File Photo)

 

 

ワイヤーハーネスは、電線同士を接続する安価な自動車部品です。しかし、この部品の生産が自動車産業で問題になっています。このシンプルな部品が、ガス自動車から電気自動車への転換を加速させるという予測もあります。

 

ウクライナの戦争で、ワイヤーハーネスの供給が制限されているのです。ウクライナは通常、毎年何十万台もの新車のワイヤーハーネスを生産しています。

 

低賃金労働者が、ワイヤー、プラスチック、ゴムを使って、この必要な自動車部品を組み立てているのです。

 

自動車業界の専門家によると、ガスエンジン用のワイヤーハーネスが不足しているため、電気自動車(EVs)の普及が進む可能性があるということです。電気自動車には、より軽く、機械で作られたハーネスが使われているのです。

 

世界の新車のほとんどはまだガソリンエンジンですが、電気自動車の販売台数は昨年400万台まで伸びました。ミシガン州の自動車専門家サンディ・マンローは、2028年までに世界の新車販売台数の半分を電気自動車が占めるようになると予測しています。「未来は恐ろしく早くやってきます。」とマンローは言います。

 

ウクライナ戦争による供給問題のため、自動車メーカーはハーネスを人件費の安い他国で作ろうとしてきました。

 

メルセデス・ベンツは、メキシコからハーネスを輸入することができました。日本のサプライヤーの中には、モロッコでの生産を増やしているところもあります。また、チュニジアポーランドセルビアルーマニアなどの国々で新たな生産者を求めている企業もあります。

 

 

テスラモデル

 

自動車メーカーも、ワイヤーハーネスの新しい製造方法を模索しています。

 

エイドリアン・ホールマークはベントレーの責任者です。彼は、英国の自動車メーカーがハーネス不足のため、2022年の自動車生産の30〜40%を失うことを恐れていると述べています。

 

ウクライナ危機により、コロナの時よりもずっと長い数ヶ月間、工場を完全閉鎖する恐れがありました。」

 

また、この供給問題により、ベントレーは電気自動車用のシンプルなハーネス開発への関心を高めたと彼は言います。この新しいハーネスは、中央のコンピューターで制御されることになります。フォルクスワーゲンの一部門であるベントレーは、2030年までに製品群を計画しています。

 

テスラなどの電気自動車メーカーは、よりシンプルな新型ワイヤーハーネスを採用しています。機械が組み立てることができます。電気自動車は重量が軽いほど遠くまで行けるので、軽量化も重要なポイントです。

 

 

モデルを変える

 

ウォルター・グリュック氏は、ドイツのLeoniレオーニ社のハーネス供給責任者です。彼は、レオーニ社は、電気自動車用ワイヤーハーネスの新しい自動生産方式をカーメーカーと共同で開発していると言います。レオーニが開発しているのは、6〜8個の部品で構成されるハーネスです。このハーネスは、自動生産が可能なほどシンプルなものになます。

 

アメリカのカリフォルニア州にある新会社CelLinkセルリンクは、完全自動化されたフラットな”フレックスハーネス”を開発しました。

 

セルリンク社の代表であるケビン・コークリー氏は、100万台近くの電気自動車がセルリンク社のハーネスを搭載していると言います。

 

同社は、複数の自動車メーカーとEVの開発を進めており、ヨーロッパにもう一つ工場を作ることも検討していると話します。

 

コークリー氏によると、同社は再設計したハーネスを2週間で出荷できるようになったといことです。従来のハーネスを交換する場合、最大26週間かかっていました。

 

ダン・ラトリフ氏は、ミシガン州デトロイトに拠点を置く投資会社Fontinalis Partnersフォンティナリス・パートナーズの投資家です。彼は、自動車メーカーは、より早く車を作りたいと考えていると言います。この新しいハーネスがそれを可能にするのです。

 

長年、業界ではワイヤーハーネスのような部品を見直すために迅速に動く必要はありませんでしたが、テスラがそれを変えたとラトリフ氏は付け加えます。

 

「EVの側では、とにかくgo, go, go なのです。」

 

 



 

 

How a Simple Part Could Change the Automobile Industry

FILE - Employees work at a wire harness and cable assembly manufacturing company that exports to the U.S., in Ciudad Juarez, Mexico, April 27, 2017. (REUTERS/Jose Luis Gonzalez/File Photo)

The wire harness is a low-cost car part that connects wires together. But, production of the parts has been causing problems in the auto industry. Some predict this simple part could speed the change from gas-powered cars to electric cars.

The war in Ukraine has limited supplies of the wire harness. Ukraine usually produces wire harnesses for hundreds of thousands of new vehicles every year.

Low-wage workers put these necessary car parts together using wire, plastic, and rubber.

Automobile industry experts say the lack of wire harnesses for gas engines could make electric vehicles (EVs) more popular. They use a kind of lighter, machine-made harness.

Most new cars worldwide are still gasoline-powered but electric vehicle sales grew to four million last year. Michigan-based auto expert Sandy Munro estimates electric vehicles will make up half of worldwide new car sales by 2028. "The future is coming up awful fast,” Munro said.

Because of the supply problems caused by the war in Ukraine, carmakers have been trying to make the harnesses in other countries with low labor costs.

Mercedes-Benz was able to import harnesses from Mexico. Some Japanese suppliers are increasing production in Morocco. Others are seeking new producers in countries including Tunisia, Poland, Serbia, and Romania.

The Tesla model

Auto manufacturers also are exploring new ways to make wire harnesses.

Adrian Hallmark is the head of Bentley. He said that the British carmaker feared losing 30 to 40 percent of its car production for 2022 because of the lack of harnesses.

"The Ukraine crisis threatened to close our factory fully for several months, much longer than we did for COVID."

He added that the supply problems had increased Bentley’s interest in developing a simple harness for electric vehicles. This new harness would be controlled by a central computer. Bentley, a division of Volkswagen, plans a group of products by 2030.

Electric car manufacturers such as Tesla use new, simpler wire harnesses. Machines can put them together. They are also lighter, which is important because less weight permits electric vehicles to go farther.

Changing the model

Walter Glück is head of harness supply at the German company Leoni. He said that Leoni is working with carmakers on new, automated production methods for wire harnesses for electric vehicles. Leoni is developing harnesses that are made of six to eight separate parts. These harnesses will be simple enough to use automated production.

CelLink, a new company based in the American state of California, has developed a fully automated, flat "flex harness" that is easy to install.

CelLink head Kevin Coakley said nearly one million electric vehicles have the CelLink harnesses.

The company is working on EVs with several carmakers and considering building another factory in Europe, he said.

Coakley said his company could ship redesigned harnesses in two weeks. It used to take up to 26 weeks to change a traditional harness.

Dan Ratliff is an investor at Fontinalis Partners, an investment company based in Detroit, Michigan. He said carmakers want to make vehicles more quickly. This new harness would make that possible.

For many years, the industry has not needed to move fast to rethink a part like the wire harness, but Tesla has changed that, Ratliff added.

"On the EV side, it's just go, go, go."

 

 

 

 

Words in This Story

awful(ly) –adv. very, extremely

automate – v. to run or operate (something, such as a factory or system) by using machines, computers, and the like, instead of people to do the work

flex – n. an electric cable containing two or more wires that is connected to an electrical appliance.

install –v. to put a part into place when building or putting a device such as a machine together

 

 

 

 ワイヤーハーネスとはwww.yazaki-group.com

ワイヤーハーネス(自動車用組電線)は、自動車の神経・血管に例えられる電線の束です。近年の自動車は、走る、曲がる、止まるといった基本性能だけでなく、安全性や利便性を確保するための各種機能を実現するために、数多くの電気・電子機器が使用されています。ワイヤーハーネスはこれら電気・電子機器を確実に「つなぐ」役割を担い、電力を供給し、信号と情報を伝送します。また、モーターを動力として使用する電動化車両※は、バッテリーからモーターなどに高い電圧を安全・確実に供給する高電圧ワイヤーハーネスが必要です。

 



 出所:SWS西日本株式会社出所:metoree.com

クルマ解体新書】車内のワイヤーハーネス、総延長はどれぐらい? | くるくら出所:kurukura.jp