我思う故に我あり

日常で感じたこと、考えたことを綴ります。

イタリアファッションメーカーの苦悩

ブランドには多くのラインがあります。そのため全てが自社のデザイナーのものではなく、個人デザイナーに年契約で委託します。知り合いにミラノ在住でいくつものブランドから委託を受けている人がいます。彼曰く、コロナで縮小しているが、ショウーは行われているので、忙しいと言います。

 

その道をその事業を選んだのは自分ですから、リスクも引き受けなければなりません。−私も会社を経営していたことがあるので痛みは理解しますが、それがわたしのスタンスです。

世界の流れは時として、突然ひっくりかえ返されることがあります。

ナディア・ザノラさん、頑張ってください!!

 

しかし、人として、訳もなく殺されていく人々とロシアの人々を同格で語ることは私にはできません。

 

生きていれば明日がきます。葬られた人々に明日は来るのですか?

 

生命とお金を天秤に乗せるのですか?

 

VOAで英語を学びましょう!!

 

 

 

 

イタリアの衣料品メーカー、ロシアとの取引縮小に危機感(和訳)

Italian Clothing Makers Concerned After Losing Russian Business

June 21,2022 

learningenglish.voanews.com

 

D. Exteriorは、ナディア・ザノラさんが経営するイタリアのアパレル会社です。

 

彼女は、1952年に両親が始めた小さなビジネスをもとに、1997年に会社を立ち上げました。

 

ザノラさんは、北部の都市ブレーシャで50人の従業員を抱えています。

 

彼女は会社の将来を心配しています。彼女は、ロシアの人たちのためにたくさんの服を作りましたが、国際的な経済制限のため、服を依頼した店からお金をもらうことができていません。

 

A view of the corridor at the Cose di Maglia factory where the D. Exterior brand is produced, in Brescia, Italy on June 14, 2022. (AP Photo/Luca Bruno)
A view of the corridor at the Cose di Maglia factory where the D. Exterior brand is produced, in Brescia, Italy on June 14, 2022. (AP Photo/Luca Bruno)
2022年6月14日、イタリア・ブレシアにあるD.エクステリアの生産工場「コーセ・ディ・マグリア」の廊下の様子。(AP写真/Luca Bruno)

 

今年初め、ロシアのウクライナ侵攻をきっかけに、制裁と呼ばれる規制が始まりました。他国への送金や物資の受け取りを困難にし、戦争に対するロシアを罰することを目的としています。

 

しかし、この制裁は、ザノラさんのようにロシアでの販売に依存している人々のビジネスを難しくしています。彼女はロシアの店向けに作った200万円以上の服がありますが、その代金が支払われていないのです。

 

「もし、代金が支払われないのであれば、私は土下座することになるでしょう。」とザノラさんは言います。彼女はこの状況を "苦痛 "と呼びます。

 

制裁は、衣服や靴など、布や革で作られた高価な商品を作っているイタリアの多くの企業に打撃を与えています。イタリアは、この種の高価格製品の世界最大の生産国です。この産業は毎年、イタリア経済に1,010億ドルの利益をもたらしています。

 

Cose di Maglia factory's storekeeper Malik goes through boxes of unsold D.Exterior clothes intended for Moscow's stores, in Brescia, Italy on June 14, 2022. (AP Photo/Luca Bruno)
Cose di Maglia factory's storekeeper Malik goes through boxes of unsold D.Exterior clothes intended for Moscow's stores, in Brescia, Italy on June 14, 2022. (AP Photo/Luca Bruno)
2022年6月14日、イタリア・ブレーシャにて、モスクワの店舗向けに売れ残ったD.Exteriorの服を整理するコセ・ディ・マグリア工場の店主マリク。(AP Photo/Luca Bruno)

 

ロシアの顧客は全体の約3パーセントに過ぎませんが、損失はその市場に供給している8万社の中小企業に打撃を与えます。

 

ファビオ・ピエトレラ氏は、イタリアのファッション業界団体の会長です。

 

彼は、ロシアの顧客を失うことは、中小企業が毎年稼ぐ金の80%以上を奪うと述べます。

 

イタリアのMarche, Veneto, Umbria and Emilia-Romagnaマルケ、ヴェネト、ウンブリア、エミリアロマーニャといった地域は、ロシアからの注文に依存しています。

 

「これらは、サプライチェーンをつなぐ地区なのです。」とピエトレラ氏は言います。小規模な生産者が閉鎖されれば、”この国を経済大国にしているシステム全体が損なわれる”と指摘しています。

 

Workers iron clothes at the Cose di Maglia factory where the D.Exterior brand is produced, in Brescia, Italy on June 14, 2022. (AP Photo/Luca Bruno)
Workers iron clothes at the Cose di Maglia factory where the D.Exterior brand is produced, in Brescia, Italy on June 14, 2022. (AP Photo/Luca Bruno)
2022年6月14日、イタリア・ブレシアにあるD.Exteriorブランドの生産工場、Cose di Magliaでアイロンをかける作業員たち。(AP Photo/Luca Bruno)

 

Gucci, Versace and Armani グッチ、ヴェルサーチアルマーニなど、世界で最も有名なファッション企業の中には、イタリア人もいます。彼らは今週、ミラノで男性向けの服を披露しています。

 

Diesel, Benetton and Armaniディーゼルベネトンアルマーニなど、多くのイタリア企業が今もロシアでビジネスを行っています。エール大学のビジネス教授であるジェフリー・ソネンバーグ氏がまとめたリストに、彼らの名前が載っています。彼は、それらの企業を "強欲 "と呼んでいます。第二次世界大戦が始まった後、ナチス・ドイツに商品を売り続けた企業は "賞賛 "されないと指摘します。

 

ソネンバーグ氏は、衣料品会社は麻薬や農業のように制裁を乗り越える方法を見つけることができないと言います。

 

フランスやスペインの他の衣料品会社は、戦争が始まるとロシアとの関係を断ち切りました。LVMHは、ファッションブランドのルイ・ヴィトンクリスチャン・ディオールジバンシー、フェンディを擁するフランスの企業です。LVMHは、もはやロシアでビジネスをしていないにもかかわらず、3,500人のロシア人従業員に給料を払い続けています。

 

ピエトレラ氏は、彼と彼が働く企業は”ウクライナへの侵略に極度の懸念を抱いている”と述べます。彼は、ロシアの行動を擁護することはできないと言います。しかし、彼はこう付け加えました:「私たちは、自分たちの会社のことを考えなければなりません。倫理観と市場は別物です。企業の労働者は倫理によってではなく、市場によって給料をもらっているのです。」

 

企業は、自社製品の新しい市場を見つけるべきだと言う人々に対して、彼は、それは言うは易く行うは難しと言います。

 

「別の市場があれば、私たちはもうそこにいるはずです。」とピエトレラ氏は言います。

 

ザノラさんのD.エクステリアのような企業にとって、ロシアでビジネスを構築するには長い年月が必要でした。現在では、彼女の会社が毎年もたらす2,200万ドルのうち、35〜40パーセントをロシアが占めています。D.エクステリアは、エネルギーコストや材料費の高騰により、さらに財政的なプレッシャーにさらされています。

 

D.Exterior textiles are packed inside the Cose di Maglia factory warehouse in Brescia, Italy on June 14, 2022. They are having a hard time getting paid, due to restrictions tied to the financial sector. (AP Photo/Luca Bruno)
D.Exterior textiles are packed inside the Cose di Maglia factory warehouse in Brescia, Italy on June 14, 2022. They are having a hard time getting paid, due to restrictions tied to the financial sector. (AP Photo/Luca Bruno)
2022年6月14日、イタリアのブレシアにあるコセ・ディ・マグリア工場の倉庫内で梱包されているD.エクステリアのテキスタイル。金融部門に絡む制約のため、賃金を得るのに苦労している。(AP Photo/Luca Bruno)

 

2月下旬にロシアがウクライナに侵攻したとき、同社はすでに夏用に注文していた服を送り、冬用の注文を受けていました。しかし、3月になると、ロシアにいるザノラさんの顧客は支払いが滞るようになりました。

 

彼女は、抱えている春夏物4,000着の代金は得られそうにないと言います。そして、契約書では、彼女は先に冬物の一部を作り始めなければならないことになっていました。もし、冬物がロシアに送れなければ、彼女は少なくとも10万ドルを失うことになります。

 

ロシアのお客さんは、いい服を作るために、余計な手間をかけることを評価してくれるので、いいお客さんばかりだと彼女は言います。

 

せっかく獲得したお客様を彼女は手放したくありません。

 

ロシアの指導者プーチンとロシア国民の違いを認識してほしい、と彼女は言います。

 

「ロシアはプーチンだけの国ではないので、貧しいロシア人も何とかして自分を高めてほしい」と彼女は語ります。

 

 

 

 

 

Italian Clothing Makers Concerned After Losing Russian Business

A worker goes through racks of D. Exterior unsold clothes at the Cose di Maglia factory, in Brescia, Italy, Tuesday, June 14, 2022. (AP Photo/Luca Bruno)

D. Exterior is a clothing company in Italy owned by Nadia Zanola.

She started the company in 1997 based on a small business her parents started in 1952.

Zanola has 50 workers in the northern city of Brescia.

She is worried about the future of her company. She made a lot of clothing for people in Russia but, because of international economic restrictions, the stores that asked for the clothes cannot pay her.

A view of the corridor at the Cose di Maglia factory where the D. Exterior brand is produced, in Brescia, Italy on June 14, 2022. (AP Photo/Luca Bruno)
A view of the corridor at the Cose di Maglia factory where the D. Exterior brand is produced, in Brescia, Italy on June 14, 2022. (AP Photo/Luca Bruno)

The restrictions, known as sanctions, started earlier this year because of Russia’s invasion of Ukraine. They are meant to punish Russia for the war by making it hard to send money to other countries or to receive goods.

The sanctions, however, are also making business difficult for people like Zanola who depend on sales in Russia. She has over $2 million worth of clothing she made for Russian stores for which she has not been paid.

“If they cannot pay for it, I will be on my knees,” Zanola said. She called the situation “painful.”

The sanctions are hurting a number of businesses in Italy that make costly goods made from cloth and leather, such as clothing and shoes. Italy is the largest producer of these kinds of high-cost products in the world. The industry adds $101 billion to Italy’s economy each year.

Cose di Maglia factory's storekeeper Malik goes through boxes of unsold D.Exterior clothes intended for Moscow's stores, in Brescia, Italy on June 14, 2022. (AP Photo/Luca Bruno)
Cose di Maglia factory's storekeeper Malik goes through boxes of unsold D.Exterior clothes intended for Moscow's stores, in Brescia, Italy on June 14, 2022. (AP Photo/Luca Bruno)

While Russian customers only add about three percent of that total, any loss hurts the 80,000 small businesses supplying that market.

Fabio Pietrella is the president of a fashion industry trade group in Italy.

He said losing Russian customers takes away over 80 percent of the money the small businesses make each year.

Areas in Italy such as Marche, Veneto, Umbria and Emilia-Romagna depend on orders from Russia.

“These are districts that connect the supply chain,” Pietrella said. He noted that if small producers close, it will hurt the “entire system that (makes) this country an economic powerhouse.”

Workers iron clothes at the Cose di Maglia factory where the D.Exterior brand is produced, in Brescia, Italy on June 14, 2022. (AP Photo/Luca Bruno)
Workers iron clothes at the Cose di Maglia factory where the D.Exterior brand is produced, in Brescia, Italy on June 14, 2022. (AP Photo/Luca Bruno)

Some of the world’s most famous fashion companies like Gucci, Versace and Armani are Italian. They are showing off their clothing for men this week in Milan.

A number of Italian companies such as Diesel, Benetton and Armani are still doing business in Russia. Their names appear on a list put together by Yale University business professor Jeffrey Sonnenberg. He called those companies “greedy.” He noted that companies that continued selling goods to Nazi Germany after the start of World War II are not “celebrated.”

Sonnenberg said clothing companies are not able to find ways to get past the sanctions the way the drug or agriculture industries do.

Other clothing companies in France and Spain broke ties with Russia when the war started. LVMH is a French business that includes fashion brands Louis Vuitton, Christian Dior, Givenchy and Fendi. LVMH is still paying its 3,500 Russian employees even though it is no longer doing business there.

Pietrella said he and the businesses he works for have “extreme concern over the aggression in Ukraine.” He said there is no way to defend Russia’s actions. But he added: “We have to think of our companies. Ethics are one thing, the market is another. Workers in a company are paid by the market, not by ethics.”

For those who say the companies should find a new market for their products, he said that is easier said than done.

“If there was another market, we would be there already,” Pietrella said.

For companies like Zanola’s D. Exterior, it took many years to build business in Russia. It now makes up 35 to 40 percent of the $22 million her company brings in each year. D. Exterior is also under extra financial pressure because of rising energy and materials costs.

D.Exterior textiles are packed inside the Cose di Maglia factory warehouse in Brescia, Italy on June 14, 2022. They are having a hard time getting paid, due to restrictions tied to the financial sector. (AP Photo/Luca Bruno)
D.Exterior textiles are packed inside the Cose di Maglia factory warehouse in Brescia, Italy on June 14, 2022. They are having a hard time getting paid, due to restrictions tied to the financial sector. (AP Photo/Luca Bruno)

When Russia invaded Ukraine in late February, the company was already sending clothes that were ordered for the summer and taking orders for the winter. But by March, Zanola’s customers in Russia were missing payments.

She said it is not likely she will get money for the 4,000 pieces of spring and summer clothes she is holding. And a contract said she had to go ahead and start making some of the winter clothes. If she cannot send the winter items to Russia she will lose at least $100,000.

She said Russian customers are good because they appreciate the extra work it takes to make nice clothes.

After working so hard to gain the customers she does not want to give them up.

She said she hopes people recognize the difference between Russian leader Vladimir Putin and the Russian people.

“Since Russia is not only Putin, one hopes the poor Russians manage to raise themselves up,” she said.

 

 

Words in This Story

leather – n. animal skin used to make shoes, clothing and other things

customer –n. a person who pays for goods or services

supply chain – n. the systems and organization involved from manufacturing a product to providing it to a buyer

powerhouse – adj. a group or organization that has a lot of power and influence

fashion – n.(industry) the business of creating and selling clothes

greedy – adj. having or showing a selfish desire to have more of something especially more than what is needed

ethics – n. the rules of behavior based on ideas about right and wrong

appreciate –v. to understand the value or worth of something or someone