我思う故に我あり

日常で感じたこと、考えたことを綴ります。

オンライン授業と教師の葛藤

リモートワークにもすっかり慣れました。

今後当分続くことでしょうね。

しかし、教育現場では、、、さぞかし大変だろうと。。。

アメリカの現場から

今日のVOAニュース!!

 

 

教師はオンライン学習のスキルを向上させたいが、トレーニングにはバラつきが

 

Teachers Want to Improve Online Learning Skills, but Training Uneven

learningenglish.voanews.com

 

COVID-19の危機により、アメリカの公立学校は3月に閉校しました。しかし、それは学年が早く終わったことを意味するものではありませんでした。その代わりに、教育者たちは、緊急の遠隔授業のための訓練を迅速に行い、その多くがeラーニングの要素を採用していました。ほとんどの学校システムは数週間以内に業務を再開し、6月下旬には学年を終了しました。

しかし、バーチャル学習環境への変更は多くの教師にとって困難であり、全国の生徒にとっては様々な結果をもたらしたのでした。

ジョージア州の教師であるエイミー・ロドリゲス・ウェッブさんも、オンライン教育への移行に苦労した教師の一人でした。そのため、他の多くの教師と同様に、彼女は今、秋に新学年が始まる前にe-ティーチングを改善するために働いています。

ロドリゲス・ウェッブさんは、カメラ機材と大型の新しいライティングボードを購入しました。家の中には放送のレッスンのための部屋を設置しました。

そして、彼女は最近、コブ郡学区の他の教育者と一緒に3週間のオンライン教育のトレーニングを開始しました。

COVID-19が米国で普及し続ける中、来年度の計画に通信教育の取り組みが盛り込まれるケースが増えています。多くの学校システムは、昨年度の教育損失の後、改善のプレッシャーに直面しています。しかし、研修への投資は学校システムによってばらつきがあります。いくつかの学校システムでは、遠隔教育に関する新たなガイダンスを提供しています。しかし、多くの教育者は支援を受けられていないと感じています。

オハイオ州のケント州立大学で教育技術の研究者を務めるリチャード・ファーディグ氏。AP通信によれば、裕福な地域では夏の間に、テクノロジーと、少なくとも部分的にはオンラインで学習している生徒から最高のパフォーマンスを引き出す方法の両方について教師を訓練してきたといいます。そのような地域の教師たちはうまくやっていけるだろう、と彼が話してくれたと言います。

しかし、彼はより貧しい地域の教師を心配しています。

「彼らは何も与えられていないか、あるいは『あなたのために買ったツールはこれだよ』と使用方法のほとんどサポートなしで言われただけ。」と彼は言います。

リンダ・ミューレン氏は、ワシントン州北西部の教師の組合であるワシントン教育協会のコミュニケーション・ディレクターを務めています。同組合は最近、組合員1,500人を対象にした意見調査を実施しました。ミューレン氏によると、新年度に通信教育の運用が必要になった場合、79%の教員が追加の研修が必要だと答えています。さらに23%が、大規模なキャリア開発やトレーニングが必要だと答えています。

ニューヨークでは、最近の世論調査によると、昨年の春に学年が進むにつれて、保護者の通信教育への不満が高まっているといいます。

ディア・ブライアント氏は、この調査を実施したニューヨーク教育トラストの副ディレクターです。「私たちは彼らをそこに放り出して、Zoomリンクを与えたり、GoogleハングアウトやGoogleクラスルームを与えたりしました」と彼女は州の教師について語っってくれました。

「私たちは彼らのためのより良い専門的な学習を必要としています 」と彼女は付け加えました。

いくつかの学校システムでは、教師が遠隔学習のトレーニングを受けられるように、通常よりも早く教師の夏休みを終了させています。ジョージア州コブ郡もその一つです。 

 


教師ロドリゲス・ウェッブは、学校システムは教師に過去の年よりも2週間早く仕事に戻ることを命じたと述べました。

コブ郡の学校からの声明は、管理者は "どのような教室設定であっても、教師が生徒の成功を支援するためのツール、リソース、およびトレーニングを持っている” ことを確認すると述べています。

ケイシャ・レッド・ハナンズ氏は、コネチカット州のニューヘブン公立学校の指導リーダーシップの責任者です。彼女は、当局は、教師たちがこの春の教育の突然の変化に備えて準備ができていなかったことを分かっていると言います。彼女によると、早い段階では、生徒にどのくらいの負荷を与えればいいのか、どのくらいの時間をコンピューターに費やすべきなのか、誰にもわからなかったといいます。

レッド-ハナンズ氏は、学校システムは、オンライントレーニングとサポートサービスのための民間企業に約27万ドルを支払うことに合意したと述べました。

一部の保護者は、学校の全面的な再開を求めています。彼らは、遠隔学習は学校での経験の質に匹敵することはできないと主張しているのです。

ニューヨーク州ウェブスターに住む3児の母であるクリスティーナ・ヒグレーさんは、教師がオンラインで仕事をすると教育に支障が出ると言います。

彼女はさらに、「教師たちは生徒たちを好きなだけ訓練することができます。彼らは何百万ドルものお金とツールを与えることができます......オンライン学習のために。彼らは6週間の集中トレーニングを行うことができます。その方法では学べない子供たちがまだいるでしょうし、教師はそれを変えることはできないでしょう - 彼らが遠くから何をしていても。」

 

 

 

ZOOM

zoom.nissho-ele.co.jp

 

 

Google Hangout

 

www.remotework-labo.jp

 

Google Classroom

 

www3.chubu.ac.jp

 

 

 

Teachers Want to Improve Online Learning Skills, but Training Uneven

Aimee Rodriguez Webb works on her computer reading emails at her dining room table that she set up as a virtual classroom for a Cobb County school, on Tuesday, July 28, 2020, in Marietta, Ga. (AP Photo/Brynn Anderson)

The COVID-19 crisis caused public schools in the United States to shut their doors in March. But that did not mean the school year ended early. Instead, educators quickly developed, trained for and established emergency distance-teaching operations, many employing e-learning elements. Most school systems restarted operations within a few weeks and completed the year by late June.

But the change to virtual learning settings was difficult for many teachers and produced mixed results for students across the country.

Aimee Rodriguez Webb, a teacher in the state of Georgia, was among those who had a rough transition to online education. So, like many other teachers, she is working now to improve her e-teaching before the new school year opens in the fall.

Rodriguez Webb bought camera equipment and a large new writing board. She set up a room in her house for broadcasting lessons.

And, she recently started three weeks of training in online teaching along with other educators in the Cobb County School District.

As COVID-19 continues to spread in the U.S., distance learning efforts are being included in a growing number of plans for the coming school year. Many school systems are facing pressure to improve after the educational losses of last school year. But investment in training is uneven across school systems. Some have offered new guidance on distance teaching. But many educators feel unsupported.

Richard Ferdig is an education technology researcher at Kent State University in Ohio. He told the AP that wealthier areas have used the summer to train teachers both on technology and on how to get the best performance from students who are learning at least partly online. Teachers in those areas will do well, he said.

But, he worries about teachers in poorer areas.

“They’ve either been given nothing or they’ve been told, ‘Here’s the tools we bought for you, with very little support,” on how to use them, he said.

Linda Mullen is Communications Director for the Washington Education Association, a union of teachers in the northwestern state. It recently carried out an opinion study involving 1,500 of its members. Mullen said 79 percent of them said additional training is necessary if distance learning operations are required in the new school year. Another 23 percent reported they would need major career development or training.

In New York, recent public opinion studies show that parents grew increasingly dissatisfied with distance learning as the school year progressed last spring.

Dia Bryant is deputy director for The Education Trust-New York, which did the studies. “We kind of just threw them out there and gave them a Zoom link or gave them a Google Hangout or a Google Classroom,” she said of the state’s teachers.

She added: “We need better professional learning for them.”

Some school systems are ending summer break for teachers earlier than usual so they can get more training in distance learning. Cobb County, Georgia, is among them.

A list of virtual classroom norms hangs on Aimee Rodriguez Webbwall in her virtual classroom for a Cobb County school, on Tuesday, July 28, 2020, in Marietta, Ga.
A list of virtual classroom norms hangs on Aimee Rodriguez Webbwall in her virtual classroom for a Cobb County school, on Tuesday, July 28, 2020, in Marietta, Ga.

 

Teacher Rodriguez Webb said the school system ordered teachers back to work two weeks earlier than in past years.

A statement from Cobb County Schools says the administration will make sure “teachers have the tools, resources, and training to help students succeed, no matter the classroom setting.”

Keisha Redd-Hannans is head of Instructional Leadership for New Haven Public Schools in Connecticut. She said officials know that teachers were not prepared for the sudden changes in education this spring. Early on, she said, no one knew how much work to give students or how long they should spend on computers.

Redd-Hannans said the school system has agreed to pay a private company almost $270,000 for online training and support services.

Some parents have asked for schools to reopen fully. They argue that distance learning cannot equal the quality of an in-school experience.

Christina Higley, a mother of three in Webster, New York says education will suffer if teachers do their jobs online.

She added, “They can train them all that they want. They could give them the millions of dollars and tools ... for online learning. They could do six weeks of intense training. There is still going to be children who can’t learn that way, and the teachers aren’t going to be able to change that — no matter what they do from afar.”

 

________________________________________________________________

 

Words in This Story

 

virtual – adj. existing or occurring on computers or on the Internet

transition – n. a change from one state or condition to another