我思う故に我あり

日常で感じたこと、考えたことを綴ります。

車 安全性への挑戦

 ;2021年11月から全て国産新型者に自動ブレーキが義務化されるというニュースがありました。

トラックにはすでに2016年11月以降に製造された全ての大型トラック(総重量22トン以上のトラックと13トン以上のトラクター)には、自動ブレーキは搭載されているのですね。

その他にも、後方視野確認を支援するバックアイカメラ、側方視野確認を支援するサイドビューカメラ、飲酒運転を防止するアルコールインターロック装置およびIT機器を活用した遠隔地で行う点呼に使用する携帯型アルコール検知器など安全に資する装置等を導入しているようです。

大型トラックが横を走ると、怖いものがありますね。

今日のVOAニュース、安全装置について。

 

 

 

研究: 安全装置は大型トラックの後部衝突を大幅に減少させることができる

 

Study: Safety Devices Can Greatly Reduce Big Truck Rear Crashes

learningenglish.voanews.com

 

ラクタートレーラーが他の車両に追突する事故の40%以上を、安全装置が防ぐことができることが、新しい調査で明らかになりました。

この調査では、追突事故が発生した場合、安全装置が50%以上の速度を低下させることができ、その結果、負傷者や被害が減少したことも判明しています。

この調査は、自動車の所有者に保険をかけている企業の支援を受けた研究グループである道路安全保険協会のプロジェクトでした。

この調査を行ったのは、同研究所のエリック・テオ 氏。彼は、トラクタートレーラーやその他の大型トラックを運行する62社のトラック運送会社の事故記録を調査しました。その結果、約2000件の事故が見つかったのです。これらの事故には、2017年から2019年までに32億キロ以上走行した車両が含まれていました。

安全システムは、カメラやレーダーなどのセンサーを使って車道を監視しています。ドライバーに危険を警告するように設計されたものもあれば、より複雑なシステムでトラックを停止させるものもあります。

衝突警告システムを搭載したトラックは後方衝突を44%減少させ、自動緊急ブレーキシステムは後方衝突を41%減少させたことが研究で明らかになりました。

同研究所は、連邦政府に対し、新しい大型トラックにこのようなシステムを義務付けるよう求めています。同研究所は、多くのトラック運転手がすでに独自に緊急ブレーキを追加していると指摘しています。

「トラックや他の車両との追突事故は頻繁に発生しており、その多くは恐ろしい結果をもたらしています」とテオ氏は述べています。「これはその対策として重要なものです」と。

この研究では、衝突警告システムを搭載したトラックは、搭載していないトラックに比べて衝突事故が22%減少していることがわかりました。また、緊急ブレーキシステムを搭載したトラックでは、衝突事故が12%減少しました。

テオ氏は、この調査結果は、トラック運送会社や、次の車に安全装置を搭載するかどうか検討しているドライバーにとって貴重なものになるだろうと述べています。

同研究所によると、米国では大型トラックが関わる事故が2009年に過去最低を記録して以来、ほぼ3分の1増加しているといいます。2018年のこのような衝突事故では合計4,136人が死亡しており、そのうち119人が大型トラックが他の車に追突したことが原因で死亡しています。

大型トラックのルールを作っているのは、米国の2つの連邦機関です。連邦自動車運送業者安全局(Federal Motor Carrier Safety Administration)と全米道路交通安全局(National Highway Traffic Safety Administration)。両機関とも新しい調査を検討していると述べています。

米国道路交通安全局は声明の中で、大型車の運転支援技術に関する独自の調査がほぼ終了したと述べているます。同局は、緊急ブレーキなどのシステムの自主的な使用を促してきました。

米国では現在、どちらのシステムにも要件はありません。欧州では、欧州連合EU)が2013年後半以降、ほとんどの新型大型トラックに前方衝突警告機能付きの自動緊急ブレーキの搭載を義務付けていると、同研究所は述べています。

 

国産車自動ブレーキ義務化

bestcarweb.jp

近年、「自動ブレーキ」と呼ばれることも多い衝突被害軽減ブレーキ。その搭載を国土交通省が2021年11月から国産新型乗用車に義務づけると発表した。

今回、義務化となった国内基準は2019年6月にスイスのジュネーブで開催された「WP29」で採択された「衝突被害軽減ブレーキ国際基準」(2020年1月から効力を持つ)に則った内容だが、実はコレ、日本が欧州連合と共同議長国として主導しWP29へ提案した基準そのもの。

衝突被害軽減ブレーキの義務化はあらゆる面に相乗効果をもたらすと考えます。その筆頭は事故件数の実質的な抑制だろう。

続く相乗効果は社会的損失度の低下だ。例えば、事故で壊れた車両の修理費や人身事故にまつわる保険金の支払額が減っていく。(TEXT/西村直人)上記リンクより

 

 

Study: Safety Devices Can Greatly Reduce Big Truck Rear Crashes

In this Dec. 10, 2015, file photo, vehicles make their way westbound on Interstate 80 across the San Francisco-Oakland Bay Bridge. California wants to fight the Trump administration's move to revoke the state's authority to set auto mileage standards. (AP Photo/Ben Margot, File)

A new study has found that safety equipment could prevent more than 40 percent of crashes in which tractor-trailers rear-end other vehicles.

The survey also found that when the rear-end crashes happened, safety systems were able to cut speeds by over 50 percent, resulting in fewer injuries and less damage.

The survey was a project of the Insurance Institute for Highway Safety, a research group supported by companies that insure owners of motor vehicles.

The institute’s Eric Teoh did the study. He examined crash records from 62 trucking companies that operate tractor-trailers or other large trucks. He found about 2,000 crashes. Those accidents involved vehicles that traveled more than 3.2 billion kilometers from 2017 to 2019.

The safety systems use cameras, radar and other sensors to watch the roadway. Some are designed to warn drivers of dangers, while more complex systems will stop the truck.

Trucks with crash warning systems reduced rear crashes by 44 percent, while automatic emergency braking systems cut rear crashes by 41 percent, the study found.

The institute called on the federal government to require such systems on new large trucks. It noted that many truck operators are already adding emergency braking on their own.

“Rear-end crashes with trucks and other vehicles happen a lot, often with horrible consequences,” said Teoh. “This is an important countermeasure to that.”

The study found that trucks equipped with a crash warning system had 22 percent fewer crashes than those without the technology. Trucks with emergency braking systems had 12 percent fewer crashes.

Teoh said the findings could be valuable for trucking companies and drivers who are considering whether to get safety devices on their next vehicles.

The institute says U.S. crashes involving large trucks rose by nearly one-third since hitting a record low in 2009. A total of 4,136 people died in such crashes in 2018, with 119 deaths resulting from large trucks rear-ending other vehicles.

Two U.S. federal agencies make rules for heavy trucks: The Federal Motor Carrier Safety Administration and the National Highway Traffic Safety Administration. They both said they are examining the new study.

The National Highway Traffic Safety Administration said in a statement it is nearly finished with its own study on driver assist technology on heavy vehicles. It has been urging the voluntary use of systems such as emergency braking.

In the United States, there are currently no requirements for either system. In Europe, automatic emergency braking with forward collision warning has been required by the European Union on most new large trucks since late 2013, the institute said.

 

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Words in This Story

 

rear-end v. to hit the back of one car with another in an accident

insurance n. in agreement in which you pay a company money and they pay you costs if you have an accident injury, etc.

automaticadj. something controlled using machines and not people

brake n. a device that makes a vehicle go slower or stop

consequence – n. a result of a particular action or situation, often one that is bad or not convenient

countermeasuren. an action taken against an unwanted action or situation