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US:運転支援システム搭載車の事故、およそ400件

広大なアメリカでは自動車はまさに必需品。

自動支援車はとても魅力的です!!詳細データとその因果関係と究明、それを受けた技術の改善、開発が待たれます。

 

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アメリカ: 運転支援車の事故が約400件発生(和訳)

US: Nearly 400Crashes of Driver-assist Vehicles

June 17,2022 

learningenglish.voanews.com

 
A car made by the automaker Tesla, a 2021 Model 3 sedan, is connected to a charger where Tesla vehicles are sold on June 27, 2021, in Littleton, Colo. (AP Photo/David Zalubowski, File)
2021年6月27日、コロラド州リトルトンで、テスラ車が販売されている充電器に接続される自動車メーカー、テスラ社製の車  ,2021モデル3セダン.(AP Photo/David Zalubowski、File)。

米国の高速道路安全機関は水曜日、自動車メーカーが運転支援システム搭載車の事故を400件近く報告したと発表しました。そのうち、273件はテスラ社の車両が関係する事故でした。

 

米高速道路交通安全局、NHTSA、は、この数字を自動車メーカーの比較に使うべきではないとしています。同局は、システムを採用している各メーカーの車両の数や、それらの車両が何キロメートル走ったかによって測定したわけではないと言います。

 

自動車メーカーは、同庁の命令に基づいて昨年7月から5月15までに事故を報告しました。このような衝突事故全体を調査するのは初めてです。

 

同庁のトップであるスティーブン・クリフ氏は、「我々がより多くのデータを収集するにつれて、NHTSAは、新たなリスクや傾向をよりよく特定し、これらの技術が実世界でどのように機能しているかについてより知ることができるだろう。」と述べています。

 

テスラの事故は、速度やステアリングをある程度制御できる運転支援システムを車両が使用している間に起こりました。同社は、このシステムを搭載した約83万台の車両を走らせています。

 

事故を報告した10社以上の自動車メーカーのうち、次に多かったのはホンダで、90件でした。ホンダによると、このシステムを搭載した車両は米国内で約600万台あると言います。スバルは10件で、その他のメーカーは5件以下でした。

 

 

This car, made by the automaker Honda, is a 2018 Honda Accord shown at the Pittsburgh Auto Show Thursday on February 15, 2018. (AP Photo/Gene J. Puskar)
This car, made by the automaker Honda, is a 2018 Honda Accord shown at the Pittsburgh Auto Show Thursday on February 15, 2018. (AP Photo/Gene J. Puskar)
2018年2月15日(木)、ピッツバーグ・オートショーで公開された自動車メーカー・ホンダ製の車 2018ホンダ・アコード。(AP Photo/Gene J. Puskar)

 

2021年6月の命令で、NHTSAは100社以上の自動車メーカーと自動運転車の技術企業に対し、重大な衝突を把握してから1日以内に報告するよう指示しました。また、深刻度の低い衝突事故については、翌月の15日までに情報を共有するよう指示しました。同庁は、システムの性能と新たな対策が必要であるかどうかを検証しています。

 

また、NHTSAによると、運転支援システムが関係する事故では、6人が死亡し、5人が重傷を負ったと言います。

 

死亡者のうち、5人はテスラで発生し、1人はフォードから報告されました。重傷者のうち3人はテスラで、ホンダとフォードがそれぞれ1人ずつの報告でした。

 

テスラの事故件数が多く見えるのは、テスラが車両を追跡する技術を使い、リアルタイムの事故報告を得ているからかもしれません。NHTSAによると、他のメーカーはそのようなシステムを持っていないため、報告が遅くなったり、事故が全く報告されなかったりする可能性があると言います。

 

テスラ社は、コメントを求めるAP通信のメッセージに回答していません。

 

テスラは運転支援システムを”オートパイロット”や”完全自動運転”と呼んでいますが、同社によると、車両は自動運転できないため、ドライバーは常に交代できる状態でなければならないと言います。

 

NHTSAによると、メーカーはこれらのシステムを搭載した車両を何台走らせているかを報告する必要はないとのことです。さらにNHTSAは、これらの車両がどれくらいの距離を走行したのか、いつこのシステムが使用されたのかも報告する必要はないとしています。NHTSAの担当者によれば、現時点では、これらの数字は不明とのことです。

 

しかし、NHTSAは後でそのような情報を求めるかもしれません。一方、この新しいデータによって、NHTSAは以前よりずっと速く事故を発見することができるようになりました。現在では、事故データを使って傾向を調べ、企業側と話し合っていると言います。

 

すでに、NHTSAはこのデータを使って、リコールを求めたり、調査を開始したり、既存の研究に情報を提供したりしていると、関係者は述べています。また、実際にどれだけのドライバーがこの技術を使っているかを調べるのは難しいとのことです。

 

米国自動車イノベーション協会(Alliance for Automotive Innovation)は、ほとんどの自動車メーカーを代表しています。NHTSAが収集したデータだけでは、自動運転車システムの安全性を評価するのに十分ではないと述べています。

 

NHTSAの命令は、完全な自動運転システムを稼働させている企業も対象としています。完全自動運転システムを搭載した車両は、限られた地域でしか走行していません。そして、購入することはできません。

 

アルファベットの自動運転車部門ウェイモは、完全自動運転システム搭載車による事故を62件報告しました。そして、ゼネラルモーターズのCruiseは23件でした。全体として、各社は自社の完全自動運転車が関与する事故を130件報告しました。

 

そのうちの108件では、負傷者はなく、重傷者は1名のみでした。事故の多くは、後方からの追突でした。

 

 

 

 

 

 

 

US: Nearly 400 Crashes of Driver-assist Vehicles
A car made by the automaker Tesla, a 2021 Model 3 sedan, is connected to a charger where Tesla vehicles are sold on June 27, 2021, in Littleton, Colo. (AP Photo/David Zalubowski, File)

A U.S. highway safety agency says Wednesday that automakers reported nearly 400 crashes of vehicles with driver-assist systems. Of those accidents, 273 involved vehicles from Tesla.

The National Highway Traffic Safety Administration, or NHTSA, said the numbers should not be used to compare automakers. The agency said it did not measure them by the number of vehicles from each manufacturer that uses the systems, or how many kilometers those vehicles traveled.

Automakers reported crashes from July of last year through May 15 under an order from the agency. It is examining such crashes overall for the first time.

Steven Cliff is head of the agency. He said, “As we gather more data, NHTSA will be able to better identify any emerging risks or trends and learn more about how these technologies are performing in the real world.”

Tesla’s crashes happened while vehicles were using driver-assist systems that have some control over speed and steering. The company has about 830,000 vehicles with the systems on the road.

The next closest of the more than ten automakers that reported crashes was Honda, with 90. Honda says it has about six million vehicles on U.S. roads with such systems. The automaker Subaru followed with 10, and all other automakers reported five or fewer.

This car, made by the automaker Honda, is a 2018 Honda Accord shown at the Pittsburgh Auto Show Thursday on February 15, 2018. (AP Photo/Gene J. Puskar)
This car, made by the automaker Honda, is a 2018 Honda Accord shown at the Pittsburgh Auto Show Thursday on February 15, 2018. (AP Photo/Gene J. Puskar)

In a June 2021 order, NHTSA told more than 100 automakers and automated vehicle tech companies to report serious crashes within one day of learning about them. They also told them to share information about less-serious crashes by the 15th day of the following month. The agency is examining how the systems perform and whether new measures may be needed.

NHTSA also said that six people were killed in the crashes involving driver-assist systems, and five were seriously hurt.

Of the deaths, five occurred in Teslas and one was reported by Ford. Three of the serious injuries were in Teslas, while Honda and Ford each reported one.

Tesla’s crash number may appear higher because it uses technology to follow its vehicles and gets real-time crash reports. Other makers do not have such systems, so their reports may come slower, or crashes may not be reported at all, NHTSA said.

Tesla has not answered a message from The Associated Press seeking comment.

Although Tesla calls it driver-assist systems “Autopilot” and “Full Self-Driving,” the company says the vehicles cannot drive themselves and the drivers must always be ready to take over.

Manufacturers were not required to report how many vehicles they have on the road that have the systems, NHTSA said. The agency added they do not have to report how far those vehicles traveled, or when the systems are in use. An agency official said at present, those numbers are not known.

However, NHTSA may seek such information later. In the meantime, the new data has enabled it to find out about crashes much faster than before. At present, it is using the crash data to look for trends and discuss them with the companies, the agency said.

Already, NHTSA has used the data to seek a recall, open investigations and provide information for existing studies, officials said. Also, they said it is difficult to find out how many drivers actually use the technology.

The Alliance for Automotive Innovation represents most automakers. It said the data collected by NHTSA is not enough by itself to evaluate the safety of automated vehicle systems.

NHTSA’s order also covered companies that are running fully automated driving systems. Vehicles with fully automated driving systems are only running in limited areas. And they are not available for purchase.

Alphabet’s self-driving car unit Waymo reported 62 crashes involving vehicles with fully automated driving systems. And General Motors' Cruise had 23. Overall, the companies reported 130 crashes involving their fully automated vehicles.

In 108 of the crashes involving such vehicles, no injuries were reported, and there was only one serious injury. In most of the crashes, vehicles were hit from behind.

 

 

 

Words in This Story

automate – v. to run or operate (something, such as a factory or system) by using machines or computers instead of people to do the work

emerging – adj. newly created or noticed and growing in strength or popularity: becoming widely known or established

trend – n. a general direction of change: a way of behaving or proceeding that is developing and becoming more common

steer – v. to control the direction in which something (such as a ship, car, or airplane) moves

recall – v. to ask people to return (a product with a defect or problem)