我思う故に我あり

日常で感じたこと、考えたことを綴ります。

クラシックカーもEV時代

簡単ではないようですね、コンバージョン!!

それにエンジン音!!ファンにとっては重要でしょうね。

 

VOAで英語を学びましょう!!Such

 

 

クラシックカーを電気自動車にする米国人が増加(和訳)

More Americans Turn Classic Cars into Electric Cars

December 25, 2022

learningenglish.voanews.com

 

アメリカでは、electric powertrain conversionと呼ばれる方法で、ガス自動車を電気自動車に変える人が増えています。

 

バッテリー技術が向上し、世界がよりクリーンなエネルギー源に向かうにつれ、このような改造はより一般的になってきています。

 

 

EVとクラシックカー

 

ケビン・エリクソンさんは1972年式プリムスサテライトを所有し、改造後に”エレクトロライト”と名付けました。静止状態から時速97キロまで約3秒で到達することができます。最高速度は時速250キロメートル近くになります。

 


2019年末、エリクソンさんはこのクルマを6,500ドルで購入しました。その後、彼は1年半に及ぶプロジェクトを開始し、車を電気自動車に改造しました。彼はバッテリーパック、モーター、そして事故に遭ったテスラモデルSの部品を使用しました。

 

Tesla brakes are seen on Kevin Erickson's 1972 Plymouth Satellite at his Commerce City, Colo., home on Sept. 20, 2022. (AP Photo/Thomas Peipert)
Tesla brakes are seen on Kevin Erickson's 1972 Plymouth Satellite at his Commerce City, Colo., home on Sept. 20, 2022. (AP Photo/Thomas Peipert)
2022年9月20日コロラド州コマース・シティの自宅でケビン・エリクソンの1972年製プリマス・サテライトに見られるテスラ製ブレーキ。(AP写真/Thomas Peipert)

「これは、自分の好きな車体である車を、現代のテクノロジーとパフォーマンスを取り入れ、それらをミックスさせるという私のやり方でした 」と、このプロジェクトに約6万ドルをつぎ込んだエリクソンさんは語ります。

 

ジョナサン・クリンガー氏は、ハガティ保険のカーカルチャー担当副社長です。彼は、クラシックカーをEVに改造することは、この活動に関する調査は限られているが、”間違いなくトレンドだ”と述べています。

 

ミシガン州に本社を置く同社は5月、米国、カナダ、英国の自動車愛好家約2万5000人を対象にウェブ上で調査を行いました。

 


少なくとも約1%の人が旧型車を何らかの形で電気自動車に一部分改造したことがあります。


改造した理由のトップ3は、性能向上のため、楽しいプロジェクトのため、環境への配慮のためでした。また、約25%の回答者が、古い自動車の一部または全部を電気自動車に改造することに賛成と答えています。

 

ヴィンテージカーを数台所有するクリンガーさんは、電気モーターがすべてのガスエンジンに取って代わるとは考えていないと言います — 特に歴史的に重要な自動車を考える場合。

 

「キャブレター を搭載したヴィンテージカーには、新車時と同じ満足感があります」と、彼は言います。古いクルマのオリジナルのエンジンの音を残したいというクルマ好きもいます。

 


難しさと今後

 

電動化は、完成までに特別な知識が必要です。また、安全性への配慮や、部品の入手が困難な場合もあります。

 

そして、価格。

 

デンバー近郊で小さな改造事業者Inspire EVを共同経営するショーン・ムードリー氏、は、最近1965年のフォード・マスタングを手掛けました。1年半に及ぶこのプロジェクトには、10万ドル以上の費用がかかり、多くの困難が伴いました。

 

ムードリー氏と彼のパートナーは、ガスエンジンをクラッシュしたテスラモデルSのモーターと交換し、合計約363キログラムのテスラバッテリーパック16個を追加しました。

 

マスタングを含むほとんどの旧車は、これほどの重量や強力な電気モーターによる性能アップを想定して設計されていません。そのため、チームはサスペンションシステムなど、クルマの他の部分にも変更を加えなければなりませんでした。

 

ムードリ氏によると、多くの人はこのようなプロジェクトを遂行するのに必要な物資を持っていないそうです。そのため、電気自動車が一般的になるには、まだ時間がかかると彼は言います。

 

「20年はかかると思います。」と彼は言います。「カーショーに行ったら、50〜60パーセントの車が電気モーターを積んでいる、という状況になるには20年はかかるでしょう。」

 

しかし、その現実は予想よりも早く訪れるかもしれないと、業界団体Specialty Equipment Market Association(SEMA)の社長兼CEOであるマイク・スパニョーラ氏は言います。

 

彼は、この秋にラスベガスで開催されたSEMAの年次ショーでは、電気自動車製品が約1950平方メートルの販売スペースを占めたと言います。これは、2021年のショーではわずか232平方メートルから増加しました。








More Americans Turn Classic Cars into Electric Cars

Kevin Erickson's electrified 1972 Plymouth Satellite is seen at his Commerce City, Colo., home on Sept. 20, 2022. Erickson is part of a small but expanding group converting vintage cars and trucks into greener, often much faster, electric vehicles. (AP Photo/Thomas Peipert)


A growing number of Americans are turning gas-powered vehicles into electric ones by using a process called an electric powertrain conversion.

Such conversions are becoming more popular as battery technology gets better and the world turns toward cleaner energy sources.

EVs and classic cars

Kevin Erickson owns a 1972 Plymouth Satellite that he renamed ”Electrollite” after conversion. Now, the car can go from a still position to 97 kilometers per hour in about three seconds. Its top speed is almost 250 kilometers per hour.

At the end of 2019, Erickson bought the car for $6,500. He then began a year-and-a-half-long project to convert the car to electric. He used battery packs, a motor and parts from a Tesla Model S that had been in a crash.

Tesla brakes are seen on Kevin Erickson's 1972 Plymouth Satellite at his Commerce City, Colo., home on Sept. 20, 2022. (AP Photo/Thomas Peipert)
Tesla brakes are seen on Kevin Erickson's 1972 Plymouth Satellite at his Commerce City, Colo., home on Sept. 20, 2022. (AP Photo/Thomas Peipert)

“This was my way of taking the car that I like — my favorite body — and then taking the modern technology and performance, and mixing them together,” said Erickson, who has put about $60,000 into the project.

Jonathan Klinger is vice president of car culture for Hagerty Insurance. He said converting classic cars into EVs is “definitely a trend,” although research on the activity is limited.

In May, the Michigan-based company did a web-based study of about 25,000 automobile lovers in the United States, Canada and the United Kingdom.

About one percent had at least partly converted an older model car to run on some form of electric power.

The top three reasons for converting the vehicles were for better performance, for a fun project, and because of environmental concerns. About 25 percent of respondents said they approve of older automobiles being partly or fully converted to electric vehicles.

Klinger, who owns several vintage vehicles, said he does not think electric motors will replace all gas engines — especially when considering historically important vehicles.

“There’s something satisfying about having a vintage car that has a carburetor,” he said, because it’s the same as when the car was new. Some car lovers want to keep the sound of older cars’ original engines.

Difficulties and the future

Electric conversions require special knowledge to complete. They also involve safety concerns and parts that are sometimes hard to find.

And then there is the price.

Sean Moudry, who co-owns Inspire EV, a small conversion business near Denver, recently worked on a 1965 Ford Mustang. The year-and-a-half-long project cost more than $100,000 and involved many difficulties.

Moudry and his partners replaced the gas engine with a motor from a crashed Tesla Model S. They also added 16 Tesla battery packs weighing a total of about 363 kilograms.

Most older cars, including the Mustang, were not designed to have that much weight or the increased performance of a powerful electric motor. So, the team had to make changes to other parts of the car, including the suspension system.

Moudry says many people do not have the resources necessary to carry out this kind of project. As a result, he says, it will take a while for electric conversions to become common.

“I think it’s going to be 20 years,” he said. “It’s going to be a 20-year run before you go to a car show and 50 to 60 percent of the cars are running some variant of an electric motor in it.”

But that reality could be coming sooner than expected, says Mike Spagnola, president and CEO of the Specialty Equipment Market Association (SEMA), a trade group.

He said that electric vehicle products took about 1950 square meters of marketing space at SEMA’s yearly show in Las Vegas this fall. That was up from only 232 square meters at the 2021 show.

 

 

Words in This Story

battery – n. an electric cell or connected electric cells for providing electric current

trend – n. a general direction of change : a way of behaving, proceeding, etc., that is developing and becoming more common

vintage –adj. — used to describe something that is not new but that is valued because of its good condition, attractive design, etc.

carburetor – n. the part of an engine in which gasoline is mixed with air so it will burn and provide the engine with power

variant – n. different in some way from others of the same kind