我思う故に我あり

日常で感じたこと、考えたことを綴ります。

あなたが求められる5つのソフトスキル

実感です!!!

まさしく、ソフトスキル。

まず自分を知ることが大切ですね。

今日のVOA, 貴重な啓発記事です!!!

英語の学習と共にEQ学習もしましょう。

 

Let's get started!!!

 

 

 

 

パンデミック時やパンデミック後には、これらの仕事上のスキルが最も重要

 

These Work Skills Are Most Important During Pandemic and After

January 25, 2021

learningenglish.voanews.com

 

コロナウイルスパンデミックは、世界中の多くの場所で減速する気配がありません。そのため、普段はオフィスで仕事をしている多くの人が在宅勤務を続けています。

 

彼らの中には、パンデミックが終わった後もリモートワークを続ける人もいるかもしれません。しかし、在宅で仕事をするということは、仕事を管理するための異なるスキルや方法が求められます。そのため、リモート環境で生産的に仕事をするための方法を学ぶことが重要です。

 

VOA Learning Englishは最近、人事の専門家であるナターシャ・オリンガー氏に話を聞きました。

 

15年間、オリンガ―氏はワシントンD.C.のいくつかの組織の人事を管理してきました。オリンガ―氏はパンデミックの間に --そしておそらくその後も、最も重要であると言うスキルを共有しています 。

 

技術的な(またはハードな)スキル

 

在宅で仕事をするということは、それなりの技術的なスキルが必要になるということです、とオリンガ―氏。近くにIT部門がなければ、従業員は、ビデオ、電話、コンピュータの問題が発生した場合の修正方法を知っていなければなりません。言い換えれば、技術に精通していなければなりません。

 

「今まで以上に技術的に精通していなければならないかもしれません、おそらく、お分かりのように、これまでIT担当者のいるオフィスで働いていたからです。それは今だけでなく、パンデミック後にも重要になってくるでしょう。」

 

技術的なスキルはハードスキルとも呼ばれます。しかし、オリンガ―氏によると、ハードスキルはリモートで仕事をする際に最も重要なスキルではないと言います。ソフトスキルの方が重要だと言うのです。

 

「ソフトスキルーーそれこそがパンデミックでは本当に重要であり、パンデミック後も重要になると思います。そして、それに関して必ずしもあまり語られていないと思います。」

 


ソフトスキルとは何か?

 

専門家によると、ソフトスキルとは、あなたが持っている知識のことではありません。様々な状況下– ひとりでも、他の人とでもーでの行動をコントロールするスキルだと専門家は説明します。他の人を相手にするときのソフトスキルは、対人スキルと呼ばれることもあります。

 

明確にコミュニケーションをとること、他人とうまくやっていくこと、同僚をサポートすることなどが、その他のソフトスキルの一例です。

 

雇用会社Indeedの専門家は、1,000人の採用担当者に話を聞きました。トップパフォーマンスを発揮している社員の最も重要なソフトスキルを挙げるように求められたとき、マネージャーたちは以下の5つのソフトスキルを挙げました。


1. 問題解決力
2. 効果的なコミュニケーション能力
3. セルフディレクション(自分で効果的に仕事ができること)
4. ドライブ(強くて当たり前のことができる)
5. 順応性と柔軟性(変化する状況でうまく働く能力)

 

あなたのEQとは?

 

ソフトスキルは、その人のEQ ”感情指数” の一部です。IQがその人の ”知能指数" を測る指標であるのに対し、EQはその人の感情的な知性を測る指標です。

 

ソフトスキルは技術的なスキルよりも習得が難しいとオリンガ―氏は説明しています。また、ソフトスキルを教えるリソースはそれほど多くはありません。

 

「彼らは人を読む能力をIQではなく、EQと呼んだり、感情的知性と呼んだりしています。しかし、彼らは...確かにそれを研究しています。しかし、ええ、人々にこの種のことを教えるために利用可能なオンラインクラスが大量にあるわけではありません。」

 

オリンガ―氏のような専門家でさえ、トラブルに遭遇しました。パンデミックの初期の頃、彼女は電話で何度も人々のグループと会議を開いていました。この時、オリンガ―氏は自分のソフトスキルの一つが弱いことに気づいたのです。彼女は、自分が明確にコミュニケーションを取っているかどうか自信がなかったのです。

 

人々の視覚的な合図をみることなく-- 理解したことを示すうなづきだったり、顔に混乱の表情を浮かべているなど- -、 彼女の会議が効果的であったかどうかを彼女が理解することができませんでした。そこで、彼女は自分のソフトスキルを磨くことにしました。

 

「私はもう対面でのつながりを持っていないので、これらのソフトスキルを身につけることが重要なだけではありません。しかし、今、人々はソフトスキルを必要としているので、これまで以上に重要なことなのです。」

 

オリンガ―氏によると、パンデミックの間、管理職は強力なソフトスキルを持った社員が組織にどのように貢献しているかを見ることができるようになったといいます。彼女は、ソフトスキルを”すべてをつなぎ合わせる接着剤”と呼んでいます。つまり、ソフトスキルは、職場の人々を結びつけ、一緒に仕事ができるようにしてくれるものなのです。

 

「ソフトスキルは、今回のような危機的な状況下でも、またそれ以上の状況下でも、組織をまとめていくための接着剤です。ですから、私はソフトなスキルセットは今、本当に重要だと思いますし、パンデミック後はますます重要になると思います。」

 

 

 

EQとは 「EQ=人間力

EQとは | japan-eq

EQ とは、Emotional Quotient の略で、感情指数すなわち心の知能のことを言います。これは知能指数を表すIQ に対して名付けられた。エール大学のピーター・サロベイ博士とニューハンプシャー大学のジョン・メイヤー博士が1989 年に初めて論文「Emotional Intelligence」で発表した概念です。「情動が私たちの行動に重大な影響を与えている。情動をうまく管理し、利用することは、知能である」(1990.Dr. Peter Salovey & Dr. John D. Mayer)

その後ハーバード出身で心理学者のダニエル・ゴールマンによって体系化され、1996 年に「EQ 心の知能指数」としてまとめられ、全米でベストセラーとなり、その後日本をはじめ各国でも話題になりました。広く知られることになったEQは、ビジネス上の人間関係や業務への取り組みに対しても有効に活用できることから、多くの企業に導入されています。

目には見えない、形のない「モチベーション(=意欲・動機づけ)」を高めるための必要スキル ーとあります。

 

 

 

 

 

 

EQ こころの知能指数 witten by Daniel Goleman

 

人生に成功するかどうかを決めるのはEQ(こころの知能指数)。IQ偏重で歪んだ社会の病理をあばき出し、本当の頭のよさとは何かをわかりやすく説く。

出典:Amazon

 

 

 

 

Working with Emotional Intelligence witten by Daniel Goleman

出典:Amazon

 

新入社員からトップエグゼクティブまで、あらゆる分野でスターパフォーマーを差別化するスキルを明らかにしています。彼は、最も重要な要素は、IQや高度な学位、技術的な専門知識ではなく、Golemanが感情的な知性と呼んでいる質であることを示しています。自己認識、自信、セルフコントロール、コミットメントと誠実さ、コミュニケーション能力と影響力、変化を開始し、受け入れる能力-これらの能力は、今日の雇用市場ではプレミアムなものとなっています。あなたが行くリーダーシップのはしごの上に高いほど、これらのスキルがより重要になり、多くの場合、誰が採用されたり解雇されたり、渡されたり、昇進したりするかに影響を与えます。Golemanが示すように、私たちは皆、キャリアのどの段階でも感情的な知性を向上させる可能性を持っています。彼は、これらの能力を育成するためのガイドラインを提供し、また、企業研修が効果的であるためには、なぜ企業研修を変えなければならないのかについても説明しています。

ー説明文より

 

 

 

 

 

These Work Skills Are Most Important During Pandemic and After

 

VOA Turkish Service member Mehtap Colak Yilmaz work from home on the daily Eko show using remote connections. (VOA Turkish Service)

 

The coronavirus pandemic shows no signs of slowing down in many places around the world. So, many people who usually work in offices continue to work from home.

For some of them, working remotely may be something that will continue even after the pandemic ends. But working from home often requires different skills and ways of managing our work. So, it is important to learn ways to help us work productively in a remote environment.

VOA Learning English recently spoke with Natasha Olinger a human resources expert.

For 15 years, Olinger has managed human resources for several organizations in Washington, D.C. Olinger shares skills she says are most important during the pandemic -- and possibly after.

Technical (or hard) skills

Working from home means you need good technical skills, Olinger notes. Without an IT department close by, employees need to know how to fix video, phone, or computer issues that come up. In other words, we need to be tech-savvy.

“You might have to be more technologically-savvy now than you really have ever had to be, possibly because, you know, you worked in an office with an IT person, or whatever it is. Not only is that important right now but that's going to be important post-pandemic."

Technical skills are also called hard skills. However, to Olinger, they are not the most important skills to have when working remotely. She says soft skills are more important.

"The other thing that I think is really important in the pandemic and is going to be important post-pandemic -- really soft skills. And I think that doesn't necessarily get talked about a lot."

FILE - In this Tuesday, March 17, 2020 photo Kim Borton, left, works from home while her children Logan Borton, center, age 6 and Katie Borton, age 7, as they work on an art project in Beaverton, Ore.
FILE - In this Tuesday, March 17, 2020 photo Kim Borton, left, works from home while her children Logan Borton, center, age 6 and Katie Borton, age 7, as they work on an art project in Beaverton, Ore.


What are soft skills?

Soft skills, experts explain, are not about the knowledge you have. Instead, they control how you act in different situations – both on your own and with others. When dealing with other people, soft skills are sometimes called interpersonal skills.

Communicating clearly, working well with others, and supporting your co-workers are examples of other soft skills.

Experts at the employment company Indeed talked with 1,000 hiring managers. When asked to name the most important soft skills of their top-performing employees, the managers listed these five soft skills:

  1. Problem-solving
  2. Effective communication skills
  3. Self-direction (being able to work effectively on your own)
  4. Drive (a strong, natural to do well)
  5. Adaptability & Flexibility (the ability to work well in changing situations)

What is your EQ?

Soft skills are part of a person's EQ, or “emotional quotient.” While IQ is a measure of a person’s “intelligence quotient,” EQ is a measure of a person’s emotional intelligence.

Soft skills, Olinger explains, are harder to learn than technical skills. Also, there are not as many resources teaching soft skills.

“They call that ability to read people EQ or it’s emotional intelligence -- instead of IQ. But they...they certainly study it. But yeah, there’s not this plethora of online classes available to teach people this kinds of thing.”

Even an expert such as Olinger ran into trouble. In the early days of the pandemic, she held many meetings with groups of people over the phone. This is when Olinger noticed one of her soft skills was weak. She was unsure if she was communicating clearly.

Without seeing the people and their visual cues -- a nod of the head to show they understand or a look of confusion on their face -- she could not tell if her meetings were effective. So, she decided to work on her own soft skills.

“It’s not only crucial to build those soft skills because I don’t have that in-person connection anymore. But it’s also more important than ever because people need those soft skills right now.”

Olinger says that during the pandemic, managers have been able to see how employees with strong soft skills help the organization. She calls soft skills the “glue that holds everything together.” That means they are what keep the people in the workplace connected and able to work together.

“Soft skills are the glue that holds organizations together through times of crisis, like this, but also beyond. And so I really think that soft skill sets are really important now and I think that they are only going to grow in importance post pandemic.”

 

 

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Words in This Story

remoteadj. being, relating to, or involving a means of doing or using something indirectly or from a distance : such as using or involving a network connection between computers or systems in different locations

manage v. to have control of (something, such as a business, department, sports team, etc.) : to take care of and make decisions about (someone's time, money, etc.)

ITn. abbreviation for Information Technology

tech-savvy n. practical know-how : example : tech-savvy to have strong technical skills

drive n. a strong, natural desire to do well

adaptability n. able to change or be changed in order to fit or work better in some situation or for some purpose : able to adapt or be adapted

flexibility n. easily changed : able to change or to do different things : willing to change or to try different things

plethoran. formal : a very large amount or number : an amount that is much greater than what is necessary

visual cue n. something you can see that serves as a signal or suggestion

crucial adj. extremely important