我思う故に我あり

日常で感じたこと、考えたことを綴ります。

テスラのオートパイロット車

 自動運転。夢でしょうか?

映画の世界がまた一つ現実となっています。

結局は人が作る車、そしてそのシステムも人が変更、更新する、または出来る。

私は、その”出来る”ことに不安を感じています。

求めているものは、一体何でしょうか?

もっと、もっと、もっと  何を?

 

 

 

 

米国、’オートパイロット’を使用したテスラ車の衝突事故を調査

 

US Investigates Crashes Involving Tesla Cars Using ‘Autopilot’

 
 

米国政府は、米国の自動車メーカーであるテスラの運転支援システムを使用していたテスラ車の一連の衝突事故を調査しています。

 

米国道路交通安全局(NHTSA)は今週、テスラ車が路上に駐車していた緊急車両に衝突した11件の事故を確認したと発表しました。これらの事故では、死亡者1名、負傷者17名が出ています。

 

11件の事故のうち3件はカリフォルニア州で発生し、その他はフロリダ州テキサス州マサチューセッツ州などで発生しました。最新の4件の事故は、7月の事故を含め、2021年に起きたものです。

 

NHTSAは、関係するテスラ車が事故の直前に、同社のオートパイロットまたはトラフィック・アウェア・クルーズ・コントロールシステムを使用していたことを確認したと述べています。両システムは、一連のカメラやセンサーを使ってドライバーを支援するものです。

 

テスラでは、オートパイロットシステムは完全な自動運転を可能にするために設計されているとしています。しかし、このシステムを使用する際には、ドライバーはハンドルから手を離さず、システムが機能しない場合にはコントロールできるように準備しておく必要があるとしています。

 

オートパイロットをオンにすると、ドライバーは常にハンドルから手を離さないことに同意する必要があります。また、ハンドルにかかる圧力を検知するセンサーを搭載しており、ドライバーがハンドルを握っていないと判断した場合には警告を発するようになっています。

 

トラフィック・アウェア・クルーズ・コントロールは、周囲の交通と同程度の速度で走行するように設計されています。

 

NHTSAによると、事故の多くは日没後に発生しています。しかし、駐車中の緊急車両は、点滅灯、照明弾、道路標識などの安全対策を施していたと指摘しています。

 

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同局によると、調査の対象となるのは76万5,000台のテスラ車となります。この数字には、2014年モデルイヤーの開始以降、同社が米国で販売したほぼすべての車両が含まれます。
NHTSAは、オンラインで公開された文書で調査を開始したことを発表しました。テスラは公式にコメントしていません。テスラの社長であるイーロン・マスク氏は、オートパイロットシステムを繰り返し擁護してきました。4月には、オートパイロットを使用しているテスラ車は、"現在、(平均的な)車よりも事故の確率が10倍低くなっている "とツイートしています。

 

オートパイロットを作動させたテスラは、事故の確率が平均的な車の10倍低くなりつつある  
第1四半期には、オートパイロットを使用していたドライバーの走行距離4.19百万マイルごとに1件の事故が発生しました。オートパイロットを使用せず、アクティブセーフティ機能を使用している場合は、走行距離205万マイルごとに1件の事故が発生しています。オートパイロットを使用せず、アクティブセーフティ機能を使用していない場合、走行距離97万8.000マイルごとに1件の事故が発生しています。一方、NHTSAの最新のデータによると、米国では48万4.000マイルごとに自動車事故が発生しています。 
                                                                                                                                             -Twitterより 

 


 

同局は、2017年にオートパイロットに関する以前の調査を、何の措置も取らずに終了しました。新たな調査の後、NHTSAは再び何の措置も取らないことを決定する可能性があります。あるいは、車両のリコールを要求し、オートパイロットの動作方法、時間、場所に制限を設ける可能性もあります。 


フランスの報道機関AFPに対する声明の中で、NHTSAの広報担当者は、"現在市販されている自動車には、自分で運転できるものはない "ということを一般の人々に知ってもらいたいと述べています。 


同報道官は、運転支援プログラムは安全性を向上させ、ドライバーが事故を回避したり、事故の重症度を軽減したりすることができると指摘しています。しかし、広報担当者は、"自動車に搭載されているすべての技術や機器と同様に、ドライバーはそれらを正しく、責任を持って使用しなければならない "と付け加えています。

 
国家運輸安全委員会(NTSB)は、2016年以降に米国で発生した少なくとも3件のテスラの致命的な事故でオートパイロットが作動していたと発表しています。また、テスラがオートパイロットのシステムセーフガードを設けていないことや、NHTSAがシステムの安全性を確保するための措置を講じていないことを批判しています。 


NTSBのジェニファー・オメンディー委員長は、NHTSAの新しい調査を賞賛しました。ホメンディ委員長によると、NTSBはNHTSAに対し、運転支援システムの基準を策定するよう求めています。また、自動車メーカーに対しては、"自動車両制御システムの使用を、そのシステムが設計された条件に限定するシステムセーフガード "の使用を要求しています。非営利団体「Center for Auto Safety」の代表であるJason Levine氏も、今回の調査を歓迎しています。同氏は、NHTSAがようやく長年の要求に応え、「衝突や負傷、死亡につながるような悪用が予見される技術を道路に投入したテスラを調査すべきだ」と述べました。さらにLevine氏は、調査の対象を緊急車両以外の事故にも拡大すべきだと考えています。 

 

 

 

 

 

  

TESLAwww.tesla.co

  

TESLA車の価格
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 電気自動車(EV)専業メーカーであるテスラは2021年2月、最量販機種「モデル3」の日本価格を大幅に値下げしたそうです。

WLTPモードの満充電航続距離が430kmで後輪駆動の「スタンダードレンジプラス」が511万円→429万円、同じく580kmで2モーター4WDの「ロングレンジ」が655万2000円→499万円。

日本でもっともポピュラーなEVである「日産リーフ」の本体価格は標準モデルで330万円強~430万円弱、大容量バッテリーの「e+」で440万円強~500万円弱。

しかしながら、EV価格の最大指標となる電池容量で見ると、同格。ひとつ上級のロングレンジとなると、リーフe+より大容量の75kWh電池を積んで、しかも4WD。それでいてリーフe+の最上級モデルとほとんど同じ値段なのだから、もはやモデル3のほうが割安感あり。

マツダMX-30」のEVモデルとなると、33.5kWhで451~495万円。

モデル3が圧倒的に割安感があるそうですよ。

ー上記記事より抜粋

 

The US Investigates Crashes Involving Tesla Cars Using ‘Autopilot’

The agency closed an earlier investigation into Autopilot in 2017 without taking any action. After its new investigation, the NHTSA could decide again to take no action. Or it could demand a vehicle recall, which could place limits on how, when and where Autopilot operates.

In a statement to the French press agency AFP, an NHTSA spokesperson said the agency wants the public to know that "no commercially available motor vehicles today are capable of driving themselves."

The spokesperson noted that driver assistance programs can improve safety, help drivers avoid accidents and reduce the severity of crashes. But the spokesperson added that, “as with all technologies and equipment on motor vehicles, drivers must use them correctly and responsibly."

The National Transportation Safety Board (NTSB) has said Autopilot was operating in at least three deadly Tesla crashes in the U.S. since 2016. It has criticized Tesla's lack of system safeguards for Autopilot, and NHTSA's failure to take steps to ensure the safety of the system.

This July 8, 2018, file photo shows Tesla 2018 Model 3 sedans sitting on display outside a Tesla showroom in Littleton, Colo. (AP Photo/David Zalubowsi, File

 

The U.S. government is investigating a series of crashes involving Tesla cars that were using the American automaker’s driver assistance systems.

The National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) said this week it had identified 11 crashes involving Tesla models that struck emergency vehicles that were parked on the road. Those accidents resulted in one death and 17 injuries.

Three of the 11 crashes took place in California, while others were in Florida, Texas, Massachusetts and other states. The four latest crashes happened in 2021, including one in July.

The NHTSA said it had confirmed that the Tesla cars involved were using either the company’s Autopilot or Traffic-Aware Cruise Control systems just before the crashes. Both systems use a series of cameras and sensors to assist drivers.

In this April 2, 2021 file photo new electric cars are parked at a Tesla delivery location and service center in Corte Madera, Calif. (AP Photo/Eric Risberg, file)

In this April 2, 2021 file photo new electric cars are parked at a Tesla delivery location and service center in Corte Madera, Calif. (AP Photo/Eric Risberg, file)

Tesla says its Autopilot system is designed to permit full self-driving capabilities. But the company says when using this tool, drivers should still keep their hands on the steering wheel and be ready to take control if the system fails to work.

When turned on, Autopilot requires drivers to agree to keep their hands on the steering wheel at all times. The system also includes sensors to identify pressure on the steering wheel and issues warnings if it thinks the driver is not holding the wheel.

The company’s Traffic-Aware Cruise Control is designed to keep the vehicle at similar speeds as surrounding traffic.

The NHTSA said most of the accidents took place after dark. But it noted that the parked emergency vehicles used safety measures, such as flashing lights, flares or road markers.

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The agency said the investigation will cover 765,000 Tesla vehicles. That number includes nearly every vehicle the company has sold in the U.S. since the start of the 2014 model year.

The NHTSA announced it had begun its investigation in documents published online.

Tesla has not officially commented. Telsa chief Elon Musk has repeatedly defended the Autopilot system. In April, he tweeted that Tesla vehicles using Autopilot were “now approaching 10 times lower chance of accident than (an) average vehicle."

now approaching 10 times lower chance of accident than (an) average vehicle."

 

 

 The agency closed an earlier investigation into Autopilot in 2017 without taking any action. After its new investigation, the NHTSA could decide again to take no action. Or it could demand a vehicle recall, which could place limits on how, when and where Autopilot operates.In a statement to the French press agency AFP, an NHTSA spokesperson said the agency wants the public to know that "no commercially available motor vehicles today are capable of driving themselves."The spokesperson noted that driver assistance programs can improve safety, help drivers avoid accidents and reduce the severity of crashes. But the spokesperson added that, “as with all technologies and equipment on motor vehicles, drivers must use them correctly and responsibly."The National Transportation Safety Board (NTSB) has said Autopilot was operating in at least three deadly Tesla crashes in the U.S. since 2016. It has criticized Tesla's lack of system safeguards for Autopilot, and NHTSA's failure to take steps to ensure the safety of the system.

 

A Tesla charges at a station in Topeka, Kan., Monday, April 5, 2021. The president and the auto industry maintain the nation is on the cusp of a gigantic shift to electric vehicles and away from liquid-fueled cars, but biofuels producers and some of their

A Tesla charges at a station in Topeka, Kan., Monday, April 5, 2021. The president and the auto industry maintain the nation is on the cusp of a gigantic shift to electric vehicles and away from liquid-fueled cars, but biofuels producers and some of their

The chair of the NTSB, Jennifer Homendy, praised the NHTSA’s new investigation. She said the board has urged the agency to develop standards for driver assistance systems. It has also called for requirements for automakers to use “system safeguards that limit the use of automated vehicle control systems to those conditions for which they were designed."Jason Levine, head of the nonprofit Center for Auto Safety, also welcomed the new investigation. He said the NHTSA had finally answered longstanding calls “to investigate Tesla for putting technology on the road that will be foreseeably misused in a way that is leading to crashes, injuries, and deaths.” Levine added that he thinks the investigation should be expanded to include crashes beyond those just involving emergency vehicles. 

 

 

 

Words in This Story

 park – v. to leave a vehicle in a particular place for a period of time
steering – n. the controlling of a vehicle in one direction or another
flash – v. to shine brightly and suddenly
flare – n. a piece of safety equipment that produces a bright signal
approach – v. to come close in distance or time
recall – v. to order the return of something
commercial – adj. relating to buying and selling things
automate –v. to use machines and computers instead of people to do something
foreseeable – adj. as far in the future as you can imagine