我思う故に我あり

日常で感じたこと、考えたことを綴ります。

Oh! タイタニック!!

 瞬間的に、あの映画が思い浮かびますね♪

船首でのあのポーズ、一度はやったことがあるのでは?

そんタイタニックに何事???

 

怖いけど、海にひかれる私です。

 

早速聴いてみましょう。

 

今日のVOAニュース

 

 

 

 

 

タイタニックの新たな探検隊、人骨の可能性を巡って反対意見に直面

 

New Titanic Expedition Faces Opposition over Possible Human Remains

October 25, 2020

learningenglish.voanews.com

FILE - 1912年4月10日、運命的な航海を開始したイギリスの定期船タイタニック号が、イギリスのサウサンプトンを出港。同船は4月14~15日に氷山に衝突して沈没し、1500人以上の死者を出したのです。(APフォト)

 

人々は約35年間、タイタニック号の残骸に潜ってきました。しかし、これまでのところ、誰も人間の遺骨を発見していないと、残骸の権利を所有している会社は言います。

今、RMSタイタニック社は、懸念を提起している新しい遠征を計画しています。同社は、船の有名な無線機器を収集するためにチームを派遣し、それを公開する準備をしたいと考えています。しかし、世界で最も有名な難破船がまだ乗客や乗組員の遺体を保持している可能性があると言って、一部の人たちはこの計画に疑問を持っています。

この意見の相違は、タイタニック号の犠牲者がどのように記憶され、名誉を受け、尊重されるべきかについてのより大きな議論の一部となっています。

 

背景

 

タイタニック号は、1912年にイギリスからニューヨークに向かっていた時、氷山に衝突し、北大西洋で沈没しました。1,500人以上が死亡し、沈没船は1985年に発見されました。

RMSタイタニック社は、タイタニック号の引き揚げ権、つまり残存物の権利を所有しています。同社はタイタニック号の遺物の管理者として裁判所に認められています。銀器、陶磁器、金貨を含む数千点の品々を管理しています。

同社は マルコーニ社の無線電信機を展示したいと考えています。電信機は船の緊急通報を放送し、救命ボートで何百人もの人々の命を救ったのです。

The wreckage of RMS Titanic is seen in this handout from Blue Marble Private, a tour company offering diving trips to the famous ship.

 

RMSタイタニック号の残骸は、有名な船へのダイビング旅行を提供するツアー会社、ブルーマーブルプライベートのこの配布資料で見ることができます。


 
判例

 

 

米国政府の弁護士は、計画されたダイビングを阻止するための法廷闘争に参加しています。彼らは、人骨がまだそこにある可能性があると言う専門家を指摘しており、そして会社は潜水計画の中でその可能性を考慮していないと言っています。

ポール・ジョンストン氏はスミソニアンの国立アメリカ歴史博物館の専門家です。「1500人があの難破船で死にました」と彼はAP通信に語りました。「何人かの人間の遺体がどこか深いところに埋まっていないとは、おそらく言えないでしょう。」

流れとは、水や空気の連続的な動きを意味する用語です。

無人潜水艇、水中の乗り物の一種、は電信機を持ち帰るには残骸の中に入る必要があります。緩んだ土や砂を取り除くために特殊な道具が使われ、ロボットの腕が電気接続を切断します。

何年にもわたって、探検家たちは他の無人探査機を船の一部に送り込んできました。2001年の探検中、映画監督のジェームズ・キャメロン氏は、会社が提出した法廷文書によると、電信装置を保持しているエリアを調査しました。

RMSタイタニック社によると、現存する人骨は200回ほど潜った後に発見された可能性が高いといいます。

デイビッド・ギャロ氏は海洋学者であり、会社の顧問でもあります。「人骨を見たら、カメラを止めて次に何をするかを決めるという不文律があります」とギャロ氏は言います。しかし、死亡した人の遺骨は数十年前に消えた可能性が高いと付け加えています。

5月には、バージニア州ノーフォークの連邦判事が遠征を承認しました。

しかし、米国政府は、計画が連邦法と英国との協定に違反すると主張して、それを止めるために6月に訴訟を起こしました。同協定では、難破船は追悼の場として認められています。米弁護士は、協定が難破船への立ち入りを制限していると主張しています。制限の目的は、船体や人工物、”あらゆる人骨”が邪魔されないようにすることです。

 

A letter written on April 13, 1912 and recovered from the body of Alexander Oskar Holverson, a Titanic victim, was due to be auctioned on Saturday, and is seen in this photograph received via Henry Aldridge & Son, in London, Britain, Oct. 20, 2017.A letter written

1912年4月13日に書かれ、タイタニック号の犠牲者であるアレクサンダー・オスカー・ホルヴァーソン氏の遺体から回収された手紙は、土曜日に競売にかけられる予定でした、その手紙は2017年10月20日イギリスのロンドンにあるヘンリー・アルドリッジ&ソン経由で送られてきた写真に写っています。
 
 RMSタイタニック社のブレトン・ハンチャク社長は、政府の立場は科学ではなく感情に基づいているとAP通信に語っています。「このような問題は、単に国民の支持を高めるために利用されています」とハンチャク氏は語ってくれました。

 

「この会社は常に沈没船を...畏敬と敬意を持って扱ってきました」とハンチャク氏は付け加えています。「そして、実際に人の遺骨が存在する可能性があるかどうかに変わりはありません。」

政府の訴訟を支持する法廷陳述書を提出した考古学者たちは、人骨があるに違いないと信じていると述べています。彼らはその可能性を受け入れることを拒否している人たちに疑問を呈しています。

スミソニアンのジョンストン氏は裁判所に、酸素が不足している地域ではまだ遺骨が発見されている可能性があると書いています。しかし、彼は会社が”誰にも人骨のことを考えて欲しくない”と言っています。彼らは人々に ’ああ、かっこいい’ と思ってもらいたいのです。私は一般の人に見せるために新しい遺物を持っているのです。

 

 

Blue Marble Private

ロンドンの本社を拠点に、30年以上に渡りユニークな旅行を提供しています。 

From our HQ in London, we curate some of the world's most unique travel offerings. 

Having travelled extensively to all corners of the globe over the past 30 years, along with my team of travel experts, there is nothing that thrills us more than crafting extraordinary travel experiences for like-minded clients.  

Elizabeth Ellis
Founder   •   Blue Marble Private

 

タイタニックダイブだけでなく、多くのツアーがありますよ。☟リンクをどうぞ!!

bluemarbleprivate.com

 

  

Dive the Titanic:Blue Marble Private

bluemarbleprivate.com

 

 

1912年4月14日、RMSタイタニックはイギリスのサウサンプトンからニューヨークへの処女航海の4日後に氷山と衝突しました。そのわずか2時間後、タイタニックは大西洋の海底に深く眠っていました。
100年以上の時を経た今、私たちは、歴史上最も有名な難破船を再発見するという壮大な体験を、限られた数の探検家のために提供できるという、特別な機会を共有できることに興奮しています。2021年に開始される10日間のミッションでは、カナダのニューファンドランドの海岸からタイタニック号の深海発見に向けて、一度に9人の冒険者を連れて行きます。
特別に設計されたチタンとカーボンファイバー製の潜水艇で水深4,000メートルに到達し、専門家のクルーの案内で船の甲板を滑空しながら、かつて有名な大階段が設置されていた場所を垣間見ることができ、ほとんどの人が見たことのない景色を目にすることができます。
タイタニック号の沈没船を訪れた人は、宇宙に行ったりエベレストに登頂したりした人の数よりもはるかに少なく、これは一生に一度の経験であり、真に冒険心のある人のために設計された遠征です。

 

8日間の日程でカナダのニューファンドランド島を出発

料金はおよそ1200万円だそうですよ。

☟リンクより

 

 

www.cnn.co.jp

2018.06.08 Fri posted at 13:01 JST

ブルー・マーベル・プライベートのツアーは8日間の日程でカナダのニューファンドランド島を出発、乗客を専用の潜水艇に乗せて、大西洋の深さ約3200メートルの深海に眠るタイタニックを訪れます。

旅行代金は1人当たり10万5129ドル(約1154万円)。初回のツアーは既に売り切れているそうです。

しかし2016年には、最近になって見つかった「微生物細菌」のために、残る船体も15~20年以内に崩れ落ちる可能性があるという調査結果が発表されているそうです。

米ブルーフィッシュもツアーを実施しているようですよ。 

 

 

タイタニックはなぜ沈んだのか?

 

natgeo.nikkeibp.co.jp

リンクより抜粋

タイタニック号を沈没へと導いたのは、異常な自尊心と傲慢

究極の豪華客船 

タイタニック号は、大西洋横断航路の独占を目指す3隻の姉妹船のうちの一つだった。建造事業は、イギリスの海運会社ホワイト・スター・ライン社と造船会社ハーランド・アンド・ウルフ社とで行われた。1万4000人を動員して3年がかりで建造されたタイタニック号は当時、動く物体として世界最大だった。

タイタニック号は全長268メートル、全幅28メートル。29基のボイラーを159個の石炭炉で駆動し、最高速度23~24ノットで大西洋を素早く横断できるとの触れ込みだった。

 

 

 

 約3500人の定員に対して、船には2200人あまりしか乗っていなかった。

タイタニック号は救命ボートを合計48艘積むように設計されたが、ホワイトスターライン社社長が削減し、結局合計20艘の救命ボートを船に積んでいたに過ぎない。定員65人の標準的な木製ボートが14艘、それよりも小さな定員40人のカッター型木製ボートが2艘、船底が木、側面がキャンバス地でできた定員47人の折り畳み式ボートが4艘である。20艘すべての定員を足すと1178人。つまり、すべての救命ボートに定員いっぱいまで乗せたとしても、約2200人の乗員のうち1000人ほどが乗れなかったことになる。  

 

そして実際は、それよりもはるかに多くの人々が、沈んでいく船に取り残された。冷たい海に下ろされた救命ボートのうち、乗客を定員いっぱいまで乗せたものはほとんどなく、このことが死者数を劇的に引き上げた。乗組員は救命ボートの取扱訓練を一度も受けておらず、定員に達した救命ボートでも安全に海上に下ろせることを知らされていなかったのだ。

またホワイトスターライン社社長ジョセフ・ブルース・イズメイは、氷山が出現すると報告されていた航路を全速力で航行し続けるようスミス船長に強く要求したとの通説もある。

 

 

 

 

 

 

New Titanic Expedition Faces Opposition over Possible Human Remains

FILE - The British liner Titanic sails out of Southampton, England, at the start of its doomed voyage on April 10, 1912. The ship struck an iceberg and sank on April 14-15, killing more than 1,500 people. (AP Photo)

People have been diving down to the Titanic’s wreckage for around 35 years. But so far, no one has found human remains, the company that owns rights to the wreckage says.

Now the company, RMS Titanic Inc., is planning for a new expedition that is raising concerns. It wants to send a team to collect the ship’s famous radio equipment and prepare it to be shown in public. But some are questioning the plan, saying the world’s most famous shipwreck could still hold remains of passengers and crew.

The disagreement is part of a larger debate over how the Titanic’s victims should be remembered, honored and respected.

Background

The Titanic was traveling from England to New York in 1912 when it hit an iceberg. It sank in the North Atlantic. Over 1,500 people died in the disaster. The wreck was discovered in 1985.

RMS Titanic Inc. owns the salvage rights, or rights to what is left, of the Titanic. The company is the court-recognized caretaker of objects from the Titanic. It oversees thousands of items including silverware, china and gold coins.

The company wants to exhibit, or publicly show, the ship’s Marconi wireless telegraph machine. The telegraph broadcast the ship’s emergency calls, which helped save the lives of hundreds of people in lifeboats.

The wreckage of RMS Titanic is seen in this handout from Blue Marble Private, a tour company offering diving trips to the famous ship.
The wreckage of RMS Titanic is seen in this handout from Blue Marble Private, a tour company offering diving trips to the famous ship.


Court case

Lawyers for the U.S. government are taking part in a court battle to block the planned dive. They point to experts who say human remains could still be there. And they say the company fails to consider that possibility in its dive plan.

Paul Johnston is an expert at the Smithsonian’s National Museum of American History. “Fifteen hundred people died in that wreck,” he told The Associated Press. “You can’t possibly tell me that some human remains aren’t buried deep somewhere where there are no currents.”

Current is a term that means a continuous movement of water or air.

An unmanned submersible, a kind of underwater vehicle, would need to enter the wreckage to bring back the telegraph machine. A special tool would be used to remove loose dirt and sand, while robotic arms would cut electrical connections.

Over the years, explorers have sent other unmanned vehicles into parts of the ship. During his 2001 expedition, film director James Cameron examined the area that holds the telegraph equipment, according to court documents filed by the company.

RMS Titanic Inc. says any existing human remains would likely have been seen after around 200 dives.

David Gallo is an oceanographer and company adviser. “There’s an unwritten rule that, should we see human remains, we turn off the cameras and decide what to do next,” Gallo said. But he added that the remains of those who died likely disappeared decades ago.

In May, a federal judge in Norfolk, Virginia, approved the expedition.

But the U.S. government brought a legal case in June to stop it, claiming the plan would violate federal law and an agreement with Britain. The agreement recognizes the wreck as a memorial site. U.S. lawyers argue the agreement restricts entry into the wreck. The restriction aims to make sure that the hull, artifacts and “any human remains” are undisturbed.

A letter written on April 13, 1912 and recovered from the body of Alexander Oskar Holverson, a Titanic victim, was due to be auctioned on Saturday, and is seen in this photograph received via Henry Aldridge & Son, in London, Britain, Oct. 20, 2017.
A letter written on April 13, 1912 and recovered from the body of Alexander Oskar Holverson, a Titanic victim, was due to be auctioned on Saturday, and is seen in this photograph received via Henry Aldridge & Son, in London, Britain, Oct. 20, 2017.


The president of RMS Titanic Inc., Bretton Hunchak, told the AP the government’s position is based on emotion rather than science. “Issues like this are used simply to raise public support,” Hunchak said.

“This company has always treated the wreck ... with reverence and respect,” Hunchak added. “And that doesn’t change whether in fact human remains could possibly exist.”

Archaeologists who filed court statements supporting the government’s case said they believe there must be human remains. They have questioned those refusing to accept that possibility.

The Smithsonian’s Johnston wrote to the court that remains could still be found in some areas lacking oxygen. But he said the company does not want “anyone to be thinking about human remains. They want people to think, ‘Oh cool. I have new artifacts to show the public.’”

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Words in This Story

 

iceberg – n. a very large piece of ice floating in the ocean

expedition – n. a journey especially by a group of people for a specific purpose (such as to explore a distant place or to do research)

hull – n. the main part of a ship or boat : the deck, sides, and bottom of a ship or boat

undisturbed – adj. not interrupted or changed in any way

reverence – n. honor or respect that is felt for or shown to (someone or something)

archaeologist – n. : an expert in a science that deals with past human life and activities by studying the bones, tools, etc., of ancient people

artifact – n. an object (such as a tool or weapon) that was made by people in the past