我思う故に我あり

日常で感じたこと、考えたことを綴ります。

これって私にかも? 文章の点検方法

まさに、穴があったら入りたい(≧◇≦)

記事はリンク先を貼り、出典も明らかにしていますが。。。

まあ、学術書でもないしいいか、って。

そういえば、卒論書くにもこういうこと言われましたよね!!!

 

The Chicago Manual of Style, The Elements of Styleは、欲しい!!

 

EDUCATION TIPS 早速聴いてみましょう♪

 

 

 

 

自分の文章を点検する方法

 

How to Inspect Your Own Writing

December 05, 2020

learningenglish.voanews.com

 

最近、ある方から 「誰が最も権威があるのですか、または執筆ライティングルールについて最も信頼されている情報源を教えてください 」という質問を受けました。ライティングルールに関する優れた情報源はいくつかあります。しかし、ビジネス、テクノロジー、政府機関、アカデミックライティングなど、分野によってルールは異なります。

 

Strunk & White

 

専任の作家は、Strunk and Whiteの “The Elements of Style”のようなハンドブックに頼ることがよくあります。1959年に出版されたこの本は、ウィリアム・ストランク・ジュニアと、いくつかの人気児童書の作家であるE.B.ホワイトの初期の仕事を組み合わせたものです“The Elements of Style”には、良い文章を書くためのシンプルなルールが書かれています。この本の1920年版は、Project Gutenbergで無料で手に入れることができます。最近のバージョンでは、性別や句読点の変更などの問題を扱っています。

 

Chicago Manual of Style

 

学校のレポートを書く学生は、シカゴ大学The Chicago Manual of Styleのような本を使うことができます。The Chicago Manual は英文法と学術論文の作成方法を扱っています。1906年に初めて出版されました。ケイト・L・トゥラビアン氏のManual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations は、The Chicago Manual.に基づいています。彼女の作品は、特に高校生や大学生に役立ちます。オンラインで無料で入手できます。

 

Purdue OWL パデュー大学OWL

 

ライティングの助けを求めるのに最適な場所は、パデュー大学のオンライン・ライティング・ラボ(略して「OWL」)です。前述したように、テクニカルライティングやプロフェッショナルライティングは、教師が学校で期待しているものとは異なります。そのため、パデュー大学のOWLには、ビジネスレターや技術資料を書くためのガイドがあります。

 

OWLには、遠隔地で仕事をしている先生方にも役立つリソースがあります。教師は、ライティングに関連する多くのテーマのプレゼンテーションをダウンロードすることができます。

 

盗作を避けるために

 

別の英語学習者から、文章を書くときに盗作を避けるにはどうしたらよいかという質問がありました。盗作とは、誰かが他人の作品を自分のものにしてしまうことです。

 

多くの学校では、他の人の言葉をコピーした場合、厳しく罰せられることがあります。英語を学習している人にとって、ライティングには様々な問題がありますが、OWLでは特にESLの学生のためのパートを設けています。その中には、アメリカの学校がどのように盗作に対処するかについての説明が含まれています。

 

インターネット上の情報を見つけたとき、それをコピーして自分の文章に直接書き込んでしまうことがあります。これを避けるために、OWLは、自分が読んだものを深く理解するためにもっと時間をかけるように促しています。インターネットを利用する前に、まずは本や印刷物を見ることから始めましょう。インターネットで情報を見つけたら、ノートに手書きでメモします。書いているうちに、自分の言葉に置き換えてみましょう。この作業を言い換えといいます。

 

作品全体の意味を考えます。あなたはその情報が自分の考えとどのように関係しているのかを読者に伝えたいのです。他の作家の正確な言葉を使う場合は、その前後に引用符["_"]をつけて、元のソースを見つける方法を読者に伝えましょう。このレポートで先に挙げたガイドでは、さまざまなスタイルの文章での引用の仕方を説明しています。

 

他の作家の作品をどの程度うまく言い換えたかわからない場合は、自分の作品が他の作家の作品とどの程度似ているかを教えてくれるオンラインツールがあります。学校にどのツールを勧めているか聞いてみましょう。または、あなたの書いた作品から数行を取り出して、インターネットの検索エンジンにコピーすることもできます。他の出版された作品と同じものであれば、検索結果でその作品を特定することができるでしょう。

 

他の人と協力する

 

自分の書いた文章を試してみるもう一つの良い方法は、音読して理解しやすいかどうかを確認することです。友人や家族に読んでもらい、理解できるかどうかを教えてもらいましょう。上手に書くことは簡単なことではありませんが、完成したときには、自分の考えを明確に相手に伝えられたという良い感触を得ることができるでしょう。

 

 

 

The Elements of Style

下記からダウンロードできます。

 

The Elements of Style by William Strunk PDF Download - AllBooksWorld.com

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画像出典;Amazon

 

 

The Chicago Manual of Style

下記からダウンロードできます。

https://arts.pdn.ac.lk/ichss/content/Chicago_Manual_of_Style.pdf

 
 

Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations

下記リンクからPDF入手できます。

http://www.gbv.de/dms/ilmenau/toc/515844764.PDF

 

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画像出典:Amazon

 

 

Purdue OWL 

https://owl.purdue.edu/owl/purdue_owl.html

 

 

 

 

How to Inspect Your Own Writing 

December 05, 2020 


 

 

Recently, someone asked us, “Can you please tell me who is the highest authority or is the most respected resource regarding writing rules?” There are several excellent sources on writing rules. However, the rules are different for different fields, such as business, technology, government, or academic writing.

Strunk & White

Full-time writers often turn to a handbook, such as Strunk and White’s “The Elements of Style.” This book, published in 1959, combined the earlier work of William Strunk, Junior and E. B. White, the writer of several popular children’s books. “The Elements of Style” has simple rules for good writing. You can get the 1920 version of the book free on Project Gutenberg. More recent versions deal with issues of gender and changes in punctuation.

Chicago Manual of Style

Students writing a report for school may use a book like The Chicago Manual of Style, from the University of Chicago. The Chicago Manual deals with English grammar and how to prepare an academic paper. It was first published in 1906. Kate L. Turabian’s Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations is based on The Chicago Manual. Her work is especially helpful for high school and college students. It is available free online.

Purdue OWL

An excellent place to look for help with writing is Purdue University’s Online Writing Lab, or “OWL” for short. As noted earlier, technical and professional writing is different from what teachers expect of writing in school. So, Purdue OWL has a guide for writing business letters and technical materials.

The OWL has helpful resources for writing teachers who are working remotely, too. Teachers can download presentations on many subjects related to writing.

Avoiding plagiarism

Another English learner asked us how to avoid plagiarism when writing. Plagiarism is when someone takes another person’s work and passes it off as their own.

Many schools punish students severely for copying the words of another writer. For those learning English, writing has different problems, and to help them, the OWL has one part especially for ESL students. It includes an explanation of how American schools deal with plagiarism.

When students find information on the internet, it is too easy to copy it and put it directly into their own written work. To avoid this, the OWL urges you to take more time to deeply understand what you read. Begin by looking at books and printed materials before turning to the internet. When you find information on the internet, write down notes by hand in a notebook. As you write, put the ideas into your own words. This process is called paraphrasing.

Think about the meaning of the whole work. You want to tell your reader how this information is related to your own ideas. If you use another writer’s exact words, make sure to place quotation marks [“_”] before and after them, and tell your reader how to find the original source. The guides I named earlier in this report explain how to quote work in different styles of writing.

If you are not sure about how well you paraphrased another writer’s work, there are online tools that will tell you how closely your work resembles that of someone else. Ask your school which tool they suggest. Or you can take a few lines from your written work and copy them into an internet search engine. If they are the same as another published work, the search result will probably identify that work.

Work with others

Another good way to test your writing is to read it aloud and see if it is easy to understand. Ask a friend or a family member to listen as you read it and tell you if they can understand. Writing well is not easy, but when finished you will have a good feeling: you have communicated your ideas to others clearly.

 

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Words in This Story

 

authorityn. a person who is an expert on a subject

resource – n. a supply of money or materials that can be used by a person or organization to operate effectively

academic – adj. relating to education

gender – n. either of two sexes, especially when noting social and cultural differences, not biological ones

punctuation – n. the marks used in writing to separate statements and clarify meaning

grammarn. the whole system and structure of a language

remotelyadj. without physical contact; something done online or on the internet

paraphrase v. to say (something that someone else has said or written) using different words

quotation – n. a group of words taken from a written work or speech and repeated by someone other than the writer or speaker

resemble – v. to look or be like (someone or something)