我思う故に我あり

日常で感じたこと、考えたことを綴ります。

空タクシー・韓国

あったらいいな、空飛ぶタクシー。

子供の頃、未来の世界を描いた絵に一度は登場したことがありますよね。それがまさに現実になろうとしています。

ただ個人的に懸念があります。”飛行する=管制塔のコントロール下に置かれる”空の交通がパンクしないのでしょうか。

それはさておき、

今回のVOA, Let's have fun listening! 

 

 

 

韓国、空のタクシーのデモンストレーションを実施 (和訳)

South Korea Demonstrates Air Taxi Service

 
 

韓国の政府関係者は、早ければ2025年にソウルで開始される可能性のある地域航空輸送サービスのデモンストレーションを行いました。

今回のデモンストレーションでは、韓国の都市型エアモビリティ(UAM)車両が使用されました。この車両は、主要空港とソウル市内を結ぶ交通手段として設計されています。関係者によると、このタクシーサービスにより、2つの場所間の移動時間が約3分の2に短縮される見込みです。

韓国は昨年、2025年までに都市部での航空輸送サービスを開始する計画を発表しました。運輸省の試算では、30〜50kmの距離の移動時間が、車で1時間から飛行機で20分に短縮されるといいます。

 

A pilot gets off a "Volocopter 2X" drone taxi during an Urban Air Mobility Airport Demo event at Gimpo Airport in Seoul, South Korea, November 11, 2021. (REUTERS/Heo Ran)

A pilot gets off a "Volocopter 2X" drone taxi during an Urban Air Mobility Airport Demo event at Gimpo Airport in Seoul, South Korea, November 11, 2021. (REUTERS/Heo Ran)2021年11月11日、韓国・ソウルの金浦空港で開催されたUrban Air Mobility Airport Demoイベントで、「Volocopter 2X」ドローンタクシーから降りるパイロット。(REUTERS/Heo Ran)


Noh Hyeong-oukノ・ヒョンウク運輸相は、UAMの航空交通デモに参加しました。彼は、このような車両が "市民が日常的に利用する交通手段の一つになる "と予想しています。そのため、UAMのサービスをさまざまな環境でテストすることが "必須 "であると述べました。

デモでは、ドイツのVolocopter社製の2人乗りエアタクシーをソウルの金浦空港パイロットが飛行させました。このテストは、車両の制御と調整を実証することを目的としています。

Volocopter社の車両は、ローターを搭載しており、ヘリコプターのように離着陸することができます。このモデルは、操縦することも、操縦者なしで操作することもできます。

 

People take pictures of the "Volocopter 2X" drone taxi during an Urban Air Mobility Airport Demo event at Gimpo Airport in Seoul, South Korea, November 11, 2021. (REUTERS/Heo Ran)

People take pictures of the "Volocopter 2X" drone taxi during an Urban Air Mobility Airport Demo event at Gimpo Airport in Seoul, South Korea, November 11, 2021. (REUTERS/Heo Ran)2021年11月11日、韓国・ソウルの金浦空港で開催されたUrban Air Mobility Airport Demoイベントで、ドローンタクシー「Volocopter 2X」を撮影する人々。(REUTERS/Heo Ran)


ただし、運輸省の関係者によると、UAMに乗客が乗っているときは、車両を制御するためにパイロットも乗らなければならないといいます。これは、タクシーサービスの安全対策であり、車両が一般に受け入れられるようにするためでもある、と同氏は付け加えています。

韓国のデザイナーは、別のUAM車両のモデルも披露しました。これは来年になってからの飛行テストになります。運輸省の発表によると、その車両を製造しているチームは、5人乗りのバージョンを開発する予定だといいます。

そのほかにも、航空機を追跡するための画像処理装置や、エアタクシーが発着する"vertiports" バーティポートと呼ばれる特設会場の照明システムなど、さまざまな技術が披露されました。

 

Reporters cover the "Volocopter 2X" drone taxi during an Urban Air Mobility Airport Demo event at Gimpo Airport in Seoul, South Korea, November 11, 2021. (REUTERS/Heo Ran)

Reporters cover the "Volocopter 2X" drone taxi during an Urban Air Mobility Airport Demo event at Gimpo Airport in Seoul, South Korea, November 11, 2021. (REUTERS/Heo Ran)

2021年11月11日、韓国・ソウルの金浦空港で開催されたUrban Air Mobility Airport Demoイベントで、ドローンタクシー「Volocopter 2X」を取材する記者たち。(REUTERS/Heo Ran)


2025年のサービス開始時には、仁川国際空港からソウル中心部への移動は約93ドルになると予想されている。これは、現在最もコストの高いタクシーサービスを利用した場合の旅行よりもはるかに高い料金です。しかし、運輸省の関係者によると、市場が力強い成長を続けた場合、2035年には1回の旅行につき約17ドルにまでコストが下がる見込みだといいます。

同省は声明の中で、今回の試験飛行で航空管制システムの能力が実証されたと述べています。同省によると、現在、国内のすべての空港のフライトを管理しているシステムは、UAMの航空交通も管理できると言います。

このことは、既存の航空管制業務が”UAMの業務と調和して”遂行できることを示していると声明で述べています。

 

 

 

 

 

 
South Korea Demonstrates Air Taxi Service
A test flight of the "Volocopter 2X" drone taxi during an Urban Air Mobility Airport Demo event at Gimpo Airport in Seoul, South Korea, November 11, 2021. (REUTERS/Heo Ran)
 

South Korean officials have demonstrated a local air transportation service that could be launched in Seoul as early as 2025.

The recent demonstration involved the country’s urban air mobility (UAM) vehicles. The vehicles are designed to transport people between major airports and downtown Seoul. Officials say the taxi service is expected to cut travel time between the two places by about two-thirds.

Last year, South Korea announced plans to launch urban air travel services by 2025. The transport ministry estimates such services would reduce travel time for distances between 30 and 50 kilometers from one hour by car to 20 minutes by air.

A pilot gets off a "Volocopter 2X" drone taxi during an Urban Air Mobility Airport Demo event at Gimpo Airport in Seoul, South Korea, November 11, 2021. (REUTERS/Heo Ran)
A pilot gets off a "Volocopter 2X" drone taxi during an Urban Air Mobility Airport Demo event at Gimpo Airport in Seoul, South Korea, November 11, 2021. (REUTERS/Heo Ran)

 

Transport Minister Noh Hyeong-ouk attended the UAM air traffic demonstration. He said such vehicles are expected “to become one of the common means of transportation that citizens use in daily life.” Therefore, it is “imperative” that UAM services are tested in different environments," Noh added.

During the demonstration, a pilot flew a two-seat air taxi model by Germany's Volocopter at Seoul's Gimpo Airport. The test aimed to demonstrate the vehicle’s control and coordination.

The Volocopter vehicle is powered by rotors that permit it to take off and land like a helicopter does. The model demonstrated can be piloted or operate without a pilot.

People take pictures of the "Volocopter 2X" drone taxi during an Urban Air Mobility Airport Demo event at Gimpo Airport in Seoul, South Korea, November 11, 2021. (REUTERS/Heo Ran)
People take pictures of the "Volocopter 2X" drone taxi during an Urban Air Mobility Airport Demo event at Gimpo Airport in Seoul, South Korea, November 11, 2021. (REUTERS/Heo Ran)

 

However, a transport ministry official said that when passengers are onboard UAMs, a pilot must also be onboard to control the vehicle. This is a safety measure for the taxi service and will also help the vehicles gain public acceptance, the official added.

South Korean designers also showed off a model of another UAM vehicle. That one will not be ready for flight tests until next year. The team producing that vehicle plans to develop a five-seat version, the transport ministry said.

Other technology demonstrated at the event included imaging equipment to track the aircraft, as well as lighting systems for specially designed "vertiports" where air taxis will land and take off.

Reporters cover the "Volocopter 2X" drone taxi during an Urban Air Mobility Airport Demo event at Gimpo Airport in Seoul, South Korea, November 11, 2021. (REUTERS/Heo Ran)
Reporters cover the "Volocopter 2X" drone taxi during an Urban Air Mobility Airport Demo event at Gimpo Airport in Seoul, South Korea, November 11, 2021. (REUTERS/Heo Ran)

 

A trip from Incheon International Airport to central Seoul is expected to cost about $93 when the service starts in 2025. That is much higher than a trip currently with the most costly taxi service. But transport ministry officials said the cost is expected to drop to about $17 per trip by 2035, if the market continues to experience strong growth.

In a statement, the ministry said the test flight demonstrated the abilities of air traffic control systems. The ministry said the systems that currently manage all airport flights in the country can also manage UAM air traffic.

This shows that the existing air traffic operations can be carried out “in harmony with UAM operations," the statement said.

 

 

 

 

 

Words in This Story

 

urban – adj. belonging or relating to a town or city

mobility – n. the ability to move freely or be easily moved

imperative – adj. extremely important or urgent

coordination – n. the activity of organizing separate things so that they work together

rotor – n. a part of a machine that spins, especially the device supporting the turning blades of a helicopter

track – v. to follow the movements of something

manage – v. to control the operations of something

harmony – n. a situation in which people are peaceful and agree with each other