我思う故に我あり

日常で感じたこと、考えたことを綴ります。

MAVE:(メイブ)

YouTubeでの再生回数は約2,000万回再生って凄くないですか。

メタバースの世界、確実に広がっていますね!!

 

VOAで英語を学びましょう!!

 

 

このK-POPガールズバンドは本物か? (和訳)

Is This K-Pop Girl Band for Real?

2023 March 26 

learningenglish.voanews.com

 

韓国の新人ガールズグループMAVE:(メイブ)が初のミュージックビデオを公開してから2ヶ月足らずです。現在、YouTubeでの再生回数は約2,000万回に達しています。

 

一見すると、MAVE:は他のK-POPバンドと同じように見えます。しかし、ヴァーチャルに存在するだけです。4人のメンバー-SIU(シウ)、ZENA(ジェナ)、TYRA(タイラ)、MARTY(マティ)は、メタバースと呼ばれるデジタル世界に住んでいます。グループの歌、ダンス、トーク、そして髪型までもが、ウェブデザイナー人工知能によって生み出されています。

 

「MAVEを初めて見たとき、人間なのかバーチャルなキャラクターなのか、ちょっと困惑しました」と、ソウルに住む19歳のハン・スーミンは言います。「メタバースプラットフォームを友人とよく使うので、彼らのファンになれそうな気がします。」

 

MAVE:のほぼ人間に近いキャラクターは、メタバースが今後どのような姿になるかをいち早く示しています。

 


また、MAVE:(メイブ)は、テクノロジー企業であるカカオ株式会社が、エンターテインメント分野で強力な力を持つようになることを後押しすることを示しています。MAVE:の創設とは別に、Kakao(カカオ)は最近、SMエンターテインメントを買収するために9億6000万ドルの提案を行いました。SMはレコード会社を持ち、K-POPの人気グループ数組を擁しています。

 

Kakao(カカオ)は以前、MAVE:を作るためにゲームグループのNetmarble(ネットマーブル)と結成したMetaverse Entertainment(メタバース・エンターテイメント)に900万ドル以上を投資したと言っています。

 

 

4つの言語

 

韓国では、バーチャルバンドという発想は新しいものではありません。1998年には、バーチャルシンガーAdam(アダム)が誕生しました。その20年後には、ビデオゲームLeague of Legends(リーグ・オブ・レジェン)のキャラクターをモチーフにしたK-POPガールズグループK/DA(ケーディーエー)が誕生しています。どちらも人気はありませんでした。

 

しかし、韓国の技術は、その後もバーチャルキャラクターの作成で進歩しています。MAVE:は、新しいツールと人工知能のおかげで、より自然な仕上がりになっています。開発者は、顔の表情や髪のような小さなディテールを作り出すことができるようになったと視聴者は言います。

 

Lee Sang-heon, CEO of Metalocat, who created virtual stage for virtual girl group MAVE, works in Seoul, South Korea, February 28, 2023. (REUTERS/Kim Soo-hyeon)
Lee Sang-heon, CEO of Metalocat, who created virtual stage for virtual girl group MAVE, works in Seoul, South Korea, February 28, 2023. (REUTERS/Kim Soo-hyeon)
韓国・ソウルで仕事をしている、バーチャルガールズグループMAVEのバーチャルステージを制作したMetalocat社のCEO、Lee Sang-heon氏、2023年2月28日。(REUTERS/Kim Soo-hyeon)

 

AIボイスクリエイターの力を借りて、メンバーは韓国語、英語、フランス語、バハサの4カ国語を話すことができます。しかし、質問に答えるための話しはできません。人間が用意した言葉を使わなければなりません。

 

1曲目の”PANDORA”の声やミュージックビデオのダンスは、人間のパフォーマーによって作られたものです。

 

専門家は、COVID-19の大流行が、こうしたバーチャルキャラクターの成長を促したと言います。多くのK-POP企業は、ファンを満足させるために、ロックダウンの間にオンラインに移行しました。


イ・ジョンイム氏は、ソウル大学で教鞭をとるポップカルチャー評論家です。彼は、ファンはオンラインパフォーマンスに慣れ、K-POPの歌手にはバーチャルとリアルの両方が存在し得るという考えを受け入れるようになったと言っています。

 

MAVE:のようなバーチャルなグループは、新しくて変わったということで話題になっています。しかし、多くのファンを持つ通常のバンドと同じように人気を集めることができるのか、疑問が残ります。


イ・ギュタグ氏は、韓国ジョージ・メイソン大学の文化研究の准教授です。彼は、バーチャルグループが "予測不可能なものでなければ、K-POPではなく、ビデオテクノロジーに近いものになる "と述べています。


しかし、MAVE:のクリエイターやエンターテインメント業界の関係者は、希望を抱いています。

 

「世界中から多くのコメントが寄せられ、視聴者が新しいものを求めていること、そしてむしろオープンマインドであることを実感しました」とロ・シヨン氏は言います。彼は、MAVE:の公演を2回放映した週刊音楽番組のヘッドプロデューサーです。

 

メタバース時代がやってくる。」

 

 





 

 

 

Is This K-Pop Girl Band for Real?

Footages of virtual girl group MAVE is played at the control room of MBC in Seoul, South Korea, February 28, 2023. ( REUTERS/Kim Soo-hyeon)


Less than two months ago the new South Korean girl group MAVE: released its first music video. It now has nearly 20 million views on YouTube.

At first look, MAVE: looks like any other K-pop band. But it only exists virtually. Its four members - SIU, ZENA, TYRA and MARTY - live in the digital world, also called the metaverse. The group’s songs, dances, talks and even their hair are created by web designers and artificial intelligence.

"When I first saw MAVE, it was a little confusing to tell whether they were humans or virtual characters," said Han Su-min, a 19-year-old in Seoul. "Because I use metaverse platforms with my friends often, I feel like I could become their fan."

MAVE:’s almost human-like characters provide an early look at how the metaverse is likely to look in the coming years.

It also represents a push by the technology company Kakao Corporation to become a strong force in entertainment. Apart from creating MAVE:, Kakao made a $960 million offer recently to buy SM Entertainment. SM has a record company that is home to several popular K-pop groups.

Kakao has said earlier that it has invested more than $9 million in Metaverse Entertainment, a group it formed with gaming group Netmarble, to create MAVE:.

Four languages

The idea of a virtual band is not new in South Korea. In 1998, the virtual singer Adam was created. Twenty years later, there was the K-pop girl group K/DA, based on characters from the video game League of Legends. Neither was popular.

But South Korean technology has made progress since then in creating virtual characters. MAVE: is more natural-looking thanks to new tools and artificial intelligence. Developers are able to create facial expressions and small details in things like hair, viewers say.

Lee Sang-heon, CEO of Metalocat, who created virtual stage for virtual girl group MAVE, works in Seoul, South Korea, February 28, 2023. (REUTERS/Kim Soo-hyeon)
Lee Sang-heon, CEO of Metalocat, who created virtual stage for virtual girl group MAVE, works in Seoul, South Korea, February 28, 2023. (REUTERS/Kim Soo-hyeon)

With the aid of an AI voice creator, its members can speak four languages - Korean, English, French and Bahasa. But they cannot speak to answer any questions. They must use words prepared by humans.

The group's voices in its first song "Pandora" and the dance in the music video were created by human performers.

Experts say the COVID-19 pandemic aided the growth of such virtual characters. Many K-pop companies moved online during lockdowns to keep fans happy.

Lee Jong-im is a pop culture critic who teaches at Seoul National University. He said fans got used to online performances and have become more accepting of the idea that there can be both virtual and real K-pop singers.

Virtual groups like MAVE: are making news for being new and different. But questions remain over whether they can be just as popular as regular bands with their large numbers of fans.

Lee Gyu-tag is an associate professor of cultural studies at George Mason University Korea. He said that unless virtual groups have “unpredictability, they will become something close to video technology, not K-pop.”

Yet, MAVE:'s creators and entertainment industry officials are hopeful.

"With so many comments received from all over the world, I've realized that viewers do want something new and that they are rather open-minded," said Roh Shi-yong. He is the head producer of a weekly music show that showed MAVE:'s performance twice.

"The metaverse era is coming."

 

 

Words in This Story

virtual — adj. existing or occurring on computers or on the Internet

character — n. a person who appears in a story, book, play, movie, or television show

platform — n. a flat surface that is raised higher than the floor or ground and that people stand on when performing or speaking

viewer — n. a person who sees or looks at something

lockdown — n. an emergency measure or condition in which people are temporarily prevented from entering or leaving a restricted area or building (such as a school) during a threat of danger

era — n. a period of time that is associated with a particular quality, event, person, etc.