我思う故に我あり

日常で感じたこと、考えたことを綴ります。

マイクロソフト、世界第3位のゲーム企業に!!

ゲームをしないのでわからないのですが・・・

世界の多くの人が関心ありそうですね!!

VOAで英語を学び、知識を深めましょう!!

 

 

 

マイクロソフト、ゲーム会社アクティビジョンを690億ドルで買収を目指す(和訳)

Microsoft Aims to Buy Gaming Company Activision for $69 Billion

January 19, 2022

learningenglish.voanews.com

 

ソフトウェアメーカーのマイクロソフトは、史上最大の技術取引のひとつとなるビデオゲーム会社のアクティビジョン・ブリザードを約690億ドルで買収する予定です。

 

マイクロソフトは火曜日にこの契約を発表し、2023年に完了する予定であると述べました。この取引は、政府の規制当局の承認を得る必要があります。

 

アクティビジョン・ブリザード社は、Call of DutyWorld of WarcraftCandy Crushなどの人気・収益性の高いビデオゲームシリーズを製造しています。マイクロソフトはゲーム機Xboxのメーカーで、これらのゲームやその他のゲームを同社の定額制サービスに追加するとみられています。

 

この買収が承認されれば、マイクロソフトは世界最大のゲーム会社の1つになります。マイクロソフトは、中国のテンセントや日本のソニーなど、他の大手ビデオゲームの競合他社に対抗するため、より有利な立場に立つことが期待されます。

 

また、この買収により、マイクロソフトは、将来の”メタバース”のための機器やシステムを開発するテクノロジー企業との競争も有利になると期待されています。メタバースとは、さまざまな種類の仮想技術を通じて個人が交流できる非物理的な世界を表現するために使われる言葉です。

 

メタバース技術の開発を確認している企業には、マイクロソフトフェイスブックの親会社メタ、グーグル、アップルなどがあります。マイクロソフト最高経営責任者サティア・ナデラ氏は、今回の合意発表の中で、ゲームが”メタバースシステムの開発において”重要な役割を果たすことが期待されると述べました。

 

専門家によると、この契約によってマイクロソフトは、かつて日本の任天堂が占めていた世界第3位のゲーム企業になるといいます。ゲーム機プレイステーションのメーカーであるソニーと、中国の技術大手テンセントだけがその規模を誇っています。

 

マイクロソフトXboxは、すでに自社でゲームを開発・生産しています。しかし、アクティビジョン・ブリザード社との契約により、同社はさらに多くのゲームの支配権を得ることになります。このため、マイクロソフトは、アクティビジョンのゲームを自社のXboxシステムとWindows搭載のコンピュータに限定することで、競合他社を締め出すではないかという疑問が生じそうです。

 

しかし、ナデラ氏は、そのようなことはないと約束しています。彼は、この契約は、人々が "いつでも、どこでも、好きなように "ゲームをプレイすることを実際に支援するものであると述べています。

 

ダニエル アイブス氏はWedbush Securitiesの業界専門家です。同氏はAP通信に対し、マイクロソフトはストリーミングとメタバース開発で大きく拡大する計画を持っているため、”積極的な取引をする必要があった”と述べています。

 

アイブズ氏はさらに、今回の取引の規模から、米国と欧州の規制当局から厳しい目が向けられる可能性が高いと付け加えています。

 

ある団体、Public Citizenは、この契約案を批判しています。同団体のアレックス・ハーマン氏は、米連邦取引委員会と米司法省に対し、この取引を阻止するよう求めました。「もしマイクロソフト社が’メタバース’に賭けたいのなら、競合他社を飲み込むのではなく、新しい技術に投資すべきだ」とハーマン氏は述べています。

 

この取引は、アクティビジョン・ブリザード社が、数人の経営トップによる性的不正行為に関わる告発に数ヵ月間直面した後に行われました。また、従業員による職場差別や不平等な賃金に関する告発もありました。

 

同社は、現在も告発を調査し、対処しているところだといいます。月曜日にアクティビジョン・ブリザードは、7月以来、会社の方針に違反したとして36人以上の従業員を解雇または追い出し、40人を懲戒処分にしたと発表しました。

 

ナデラ氏は投資家との電話会議で、不祥事問題について直接は語りませんでした。しかし、企業文化の重要性については語っています。「アクティビジョン・ブリザードが新たな文化的コミットメントを推進することが重要だ 」と述べ、「この(取引の)成功は、それにかかっている 」と付け加えました。

 

 

 

 

 

Microsoft Aims to Buy Gaming Company Activision for $69 Billion
In this file photo, the Activision Blizzard Booth is shown on June 13, 2013, during the during the Electronic Entertainment Expo in Los Angeles. (AP Photo/Jae C. Hong, File)


Software maker Microsoft is buying the video game company Activision Blizzard for nearly $69 billion in one of the biggest technology deals in history.

Microsoft announced the agreement Tuesday and said it is expected to be completed in 2023. The deal must be approved by government regulators.

Activision Blizzard produces a series of popular and profitable video games including Call of Duty, World of Warcraft and Candy Crush. Microsoft is the maker of the Xbox gaming system and is expected to add those games, along with others, to its subscription service.

If approved, the deal will turn the software maker into one of the world’s largest video game companies. It is expected to better position Microsoft to take on other major videogame competitors like China’s Tencent and Japan’s Sony.

The deal is also expected to help Microsoft better compete with technology companies developing equipment and systems for a future “metaverse.” Metaverse is a term used to describe a non-physical world in which individuals can interact through different kinds of virtual technology.

Among the companies that have confirmed the development of metaverse technologies are Microsoft, Facebook’s parent Meta, Google and Apple. In announcing the agreement, Microsoft Chief Executive Satya Nadella said gaming is expected to play an important part "in the development of metaverse” systems.

Experts said the deal will turn Microsoft into the third-largest video game company in the world, a position formerly held by Japan’s Nintendo. Only Sony – maker of the PlayStation gaming system – and Chinese technology leader Tencent are bigger.

Microsoft’s Xbox already develops and produces its own games. But the deal with Activision Blizzard will give the company control of many additional games. This is likely to raise questions about whether Microsoft could shut out competitors by restricting Activision games to its own Xbox system and Windows-powered computers.

Nadella, however, promised this would not be the case. He said the deal would actually help people play games “wherever, whenever and however they want.”

Daniel Ives is an industry expert with Wedbush Securities. He told The Associated Press that Microsoft “needed to do an aggressive deal” because the company has plans to greatly expand in streaming and metaverse development.

Ives added that the size of the deal is likely to bring closer attention from regulatory agencies in the United States and Europe.

One group, Public Citizen, criticized the proposed agreement. The group’s Alex Harman called on the Federal Trade Commission and the U.S. Department of Justice to block the deal. “If Microsoft wants to bet on the ‘metaverse,’ it should invest in new technology, not swallow up a competitor,” Harman said.

The deal came after Activision Blizzard faced months of accusations involving sexual misconduct at the company by several top managers. There were also employee accusations of workplace discrimination and unequal pay.

The company has said it is still investigating and dealing with the accusations. On Monday, Activision Blizzard said it had fired or pushed out more than 36 employees for violating company policies and disciplined 40 others since July.

In a conference call with investors, Nadella did not directly speak about the misconduct issues. But he did talk about the importance of company culture. "It's critical for Activision Blizzard to drive forward on its renewed cultural commitments," he said, adding, "the success of this (deal) will depend on it."

 

 

 

Words in This Story

regulator – n. a body with the responsibility to control an activity or process, especially by using rules

subscription – n. an agreement that you make with a company to get a publication or service regularly and that you usually pay for in advance

virtual – adj. used to describe something that can be done or seen using computers or the internet instead of happening in a physical place

streaming – n. the continuous transmission of video files from a server to a viewer

bet – v. to risk money on the result of a game, competition, etc.

misconduct – n. behavior by someone in a position of responsibility that is morally wrong or breaks the rules while doing their job

discipline – n. the control of people’s behavior by using rules and punishments

renew – v. to arrange to continue an official agreement or set of rules