生まれた時からIT環境に囲まれて育つ現代っ子。
規制を会社側に頼るだけでいいのでしょうか?
それが議論の本質でしょうか? 違う気がします。
家庭教育が一番大事なのではないでしょうか?
会社、親、学校一丸となって取り組むべきこと!!
PC一台で世界と繋がる情報の渦巻く現代社会は、偉人も出現すれば、モンスターも出現する。
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Instagram、若いユーザーの保護を目的としたツールで批判に対応(和訳)
Instagram Answers Criticism with Tools Aimed at Protecting Young Users
Instagramインスタグラムは、若いユーザーの安全を確保し、写真共有サービスの利用時間を制限するためのツールを発表しました。
この発表は、インスタグラムの代表であるアダム・モセリ氏が、オンライン上の子どもたちを保護するための対策について議論するために、アメリカの議員たちの前に登場する前日に行われました。
インスタグラムは、フェイスブックが所有しています。フェイスブックは最近、会社名をMeta Platformsメタ・プラットフォームズに変更しました。
メタ社は、世界各地の政府から、若いユーザーを保護するために、安全性とプライバシーに関するポリシーを改善するよう、ますます圧力を受けています。10月には、フェイスブックの元従業員が、インスタグラムがボディイメージの問題を引き起こし、ユーザー、特に少女や若い女性のメンタルヘルスに悪影響を及ぼす可能性があるという研究結果を無視していたとして、同社を非難しました。
モセリ氏は今週、オンラインの投稿で新しいツールについて説明しました。モセリ氏は、インスタグラムが若者に提案するコンテンツの種類を”より厳しく”することが一つの変化であると述べています。
一般的に、フェイスブックやインスタグラムなどのソーシャルメディアネットワークは、ユーザーが興味を示したコンテンツを提供・提案するように設計されています。これは、ユーザーが戻ってきて、より長い期間オンラインで過ごしてもらうための方法です。
しかし、モセリ氏によると、インスタグラは、ユーザーが一つのテーマに長く留まっている場合、他のテーマに移ることを提案する新機能を立ち上げる予定だといいます。この機能はまだ開発とテストが行われています。
1つのテーマに長く集中していると、ユーザーが不健康な社会的比較をしてしまうことがあります、とフィリッポ・ディードリヒス氏は言います。彼女は、イギリスのブリストルにある西イングランド大学の心理学教授です。彼女はインスタグラム社と協力して、若いユーザーのインスタグラム体験を改善する方法を模索しています。
ディードリヒ氏によると、ユーザーに別のテーマに移るよう提案することは、「ユーザーの自由や個人的な選択を損なうことなく、オンラインでのユーザーの体験を改善する方法として研究されている」といいます。
また、"Take A Break "休憩を取ろう””というツールもあります。この機能は、長期間にわたってインスタグラムを利用している人に、サービスの休止を検討するようメッセージを送るものです。メッセージに加えて、若いユーザーには、今後、より多くの休憩を取るように自分でリマインダーを設定するように促します。
"Take a Break "は、米国、英国、アイルランド、カナダ、オーストラリア、ニュージーランドのIインスタグラムユーザーを対象にすでに実施されています。インスタグラムは、来年初めに他の国でもこのツールを開始する予定です。
モセリ氏によると、インスタグラムは、サービス上で自分をフォローしていない若者が”タグ付け” 言及 する機能もオフにしているとのことです。また、1月からは、若いインスタグラム・ユーザーは、すべての写真や動画コンテンツを一度に、また過去の いいね! やコメントも簡単に削除できるようになります。
インスタグラム社によると、来年3月には、ソーシャルメディアの利用について子どもたちと話し合うためのアドバイスを保護者に提供するための初のツールを発表する予定です。このツールでは、親が子どものソーシャルメディア利用時間を確認し、利用制限を設定することができます。
共和党のマーシャ・ブラックバーン上院議員は、同社の新しいサービスは”空虚”だと批判しました。ブラックバーン上院議員は、今回の動きを、ペアレンタルガイド、利用タイマー、コンテンツコントロール機能など、消費者が最初から持っているはずの機能を展開することで同社が過去の失敗から目を背けようとしているのではないかと述べています。
インスタグラムの広報担当者によると、同サービスで計画されている子供版の開発については、引き続き遅れる予定だといいます。同社は、主要な児童権利団体や米国の議員から激しい批判を受け、9月に同プロジェクトの計画を中断しています。
Instagram Answers Criticism with Tools Aimed at Protecting Young Users
Instagram has announced tools it says are designed to keep young users safe and help them limit time spent on the picture-sharing service.
The announcement came the day before the head of Instagram, Adam Mosseri, appeared before American lawmakers to discuss measures to protect children online.
Instagram is owned by Facebook, which recently changed its corporate name to Meta Platforms.
Meta has been under increasing pressure from governments in several parts of the world to improve its safety and privacy policies to protect young users. In October, a former Facebook employee accused the company of ignoring research that suggested Instagram could cause body-image issues and harm the mental health of users, especially girls and young women.
Mosseri described the new tools in an online post this week. He said one change is that Instagram would aim to be “stricter” about the kinds of content it suggests to young people.
In general, social media networks such as Facebook and Instagram are designed to offer and suggest content that users have shown interest in. This is a way to keep users coming back and staying online for longer periods.
But Mosseri said Instagram plans to launch a new feature that will suggest that users move on to something else if they have been staying on one subject for a long time. This feature is still being developed and tested.
Staying centered on one subject for a long period can cause users to make unhealthy social comparisons, said Phillippa Diedrichs. She is a professor of psychology at Britain’s University of West England in Bristol. She has been working with Instagram to find ways to improve the Instagram experience for young users.
Diedrichs said suggesting to users to move on to another subject has “been studied as a way to improve users’ experiences online without compromising their freedom and personal choice.
Another tool is called “Take A Break.” This feature sends a message to people who have been using Instagram for an extended period to consider taking a break from the service. In addition to the messages, young users will be urged to set their own reminders to take more breaks going forward.
“Take a Break” is already live for Instagram users in the United States, Britain, Ireland, Canada, Australia and New Zealand. Instagram plans to launch the tool in the rest of the world early next year.
Mosseri said Instagram was also turning off the ability for people to “tag,” or mention young people who do not follow them on the service. And starting in January, young Instagram users will be able to easily remove all photo and video content at once, as well as any past likes and comments.
Instagram says next March it will launch its first tools designed to give parents advice on how to discuss social media use with their children. The tools will let parents see how much time their children spend on the service and permit them to set usage limits.
Republican Senator Marsha Blackburn criticized the company's new offerings as "hollow." She said she sees the moves as an attempt by the company to turn attention away from past mistakes "by rolling out parental guides, use timers, and content control features that consumers should have had all along."
An Instagram spokeswoman said the service plans to continue its delay on the development of a planned child version of the service. The company suspended its plans for that project in September after facing intense criticism from major child rights groups as well as U.S. lawmakers.
Words in This Story
strict – adj. demanding complete observance or obedience
feature – n. a typical quality or important part of something
psychology – n. the study of the human mind and feelings
compromise – v. to agree to something that is not exactly what you want
remind – v. to make someone remember something or remember to do something
mention – v. to briefly speak or write about something or someone
hollow – adj. having a hole or empty space inside
consumer – n. someone who buys or uses goods or services