我思う故に我あり

日常で感じたこと、考えたことを綴ります。

勉学の場を奪われたアフガニスタンの女子高生

強権支配者は、何処の国も時代錯誤の”むかしの良き時代”の復活という呪縛から目覚めることはないようです!!

21世紀の現代においても、呪いは支配者のこころの中に渦巻いている。

ハリーポッターよ!今こそ出てきて!!その魔法の杖を振って!!なんて、思ってしましました。

 

VOAで英語を学び、世界の今を見つめましょう!!

 

 

アフガニスタンタリバン、女子高の閉鎖を命令(和訳)

Afghan’s Taliban Orders High Schools to Close for Girls

March 23, 2022

learningenglish.voanews.com

 

タリバンは水曜日、アフガニスタンの女子のための高校を再開しないと発表しました。

 

同グループは約束を破り、イスラム法アフガニスタンの文化に則った計画が作成されるまで閉鎖したままにすると述べました。

 

この決定は多くの人を驚かせました。生徒たちを泣かせ、援助機関や権利団体、国際社会から非難を浴びました。

 

カブールの高校の教師や生徒たちは、アフガニスタンの学校初日である水曜日の朝、彼女たちが戻ってくるのを楽しみにしていたと語ります。しかし、彼女たちは帰宅を命じられたのです。

 

ある生徒は、安全上の理由から名前は明かしませんでしたが、「校長先生が私たちに告げたとき、私たちは皆、完全に絶望しました。校長先生も泣いていました。」と話してくれました。

 

1996年から2001年までタリバンアフガニスタンを支配していたとき、彼らは女性の教育とほとんどの雇用を禁止しました。

 

国際社会は、今後タリバンを承認する条件として、女子の教育を要求しています。タリバンは8月、アメリカ軍と同盟軍の撤退に伴い、アフガニスタン支配下におきました。

 

国連事務総長アントニオ・グテレス氏は、タリバンの決定は”深い失望であり、アフガニスタンに深い損害を与えるものだ”と述べました。”女性と少女の教育に対する平等な権利”を侵害するものだとし、彼は、即時再開を呼びかけました。

 

先週、アフガニスタン教育省は、女子生徒を含むすべての生徒のために学校を再開すると発表していました。火曜日の夜には、報道官が全生徒の授業復帰を祝福するビデオまで発表していたのです。

 

しかし水曜日、タリバンの通信社Bakhtar Newsは、イスラム法アフガニスタンの文化に則った計画が策定されるまで、女子高は閉鎖されると報じたのです。

 

スハイル・シャヒーンはドーハに拠点を置くタリバンの幹部です。彼は、服装をめぐる技術的な問題と称するものが遅れの原因であるとしました。彼は、教育省が国中の生徒の制服に取り組んでいると言います。

 

「私たちは、制服の問題ができるだけ早く解決され、最終決定されることを望んでいます」と彼は言っていました。

 

7ヵ月間の自宅待機を経て、16歳のカディージャさんは水曜日の朝、学校に戻ってきました。彼女は興奮のあまり一晩中起きていました。しかし、歓迎のスピーチのためにクラスメートと並んだわずか数分後、学校関係者が立ち去るよう告げたのです。

 

「私たちはこのような状況に直面することが信じられませんでした...まるで喪に服した日のようでした。みんな泣いて、抱き合っていました。」

 

家に帰った彼女は、「将来は医者になりたいけど、今は希望はなく、死体のようだ 。」と言っていました。

 

 

 

 

 

Afghan’s Taliban Orders High Schools to Close for Girls
Girls arrive at their school in Kabul, Afghanistan, on March 23, 2022. But the Taliban said that high schools will not reopen for girls until a plan was drawn up to follow Islamic law and Afghan culture. (Photo by Ahmad SAHEL ARMAN / AFP)

The Taliban announced on Wednesday that high schools will not reopen for girls in Afghanistan.

The group went back on their promise, saying they would remain closed until a plan was drawn up to follow Islamic law and Afghan culture.

The decision surprised many people. It left students crying and drew condemnation from aid agencies, rights groups and the international community.

Teachers and students from high schools in Kabul said the girls were excited to return on Wednesday morning, the first day of school in Afghanistan. But they were ordered to go home.

"We all became totally hopeless when the principal told us, she was also crying," said a student, not being named for security reasons.

The last time the Taliban ruled Afghanistan, from 1996 to 2001, they banned female education and most employment.

The international community has demanded the education of girls as a condition for any future recognition of the Taliban. The group took over the country in August following the withdrawal of American and allied troops.

United Nations Secretary-General Antonio Guterres said the Taliban's decision was "a profound disappointment and deeply damaging for Afghanistan." He said it violated “the equal rights of women and girls to education" and called for immediate re-opening.

Last week, the Afghan Ministry of Education had announced that schools would reopen for all students, including girls. On Tuesday evening, a spokesman even released a video congratulating all students on their returning to class.

However, on Wednesday, the Taliban news agency Bakhtar News reported that high schools would be closed for girls until a plan was drawn up to follow Islamic law and Afghan culture.

Suhail Shaheen is a senior Taliban member based in Doha. He blamed the delay on what he called a technical issue over clothing. He said the Ministry of Education was working on uniforms for students around the country.

"We hope the uniform issue is resolved and finalized as soon as possible," he said.

After seven months at home, 16-year-old Khadija returned to school on Wednesday morning. She had stayed up all night in excitement. But just minutes after lining up with her classmates for a welcoming speech, a school official told them they had to leave.

"We couldn't believe we face such conditions... it was like a mourning day. Everyone was crying and hugging each other," she said.

Returning home, she said, "I would like to be a doctor in the future but for now I have no hope, I am like a dead body.”

 

 

Words in this Story

principal – n. the person in charge of a public school

uniform – n. a special kind of clothing that is worn by all the members of a group or organization

resolve – v. to settle or solve (something)

hug – v. to put your arms around someone especially as a way of showing love or friendship