我思う故に我あり

日常で感じたこと、考えたことを綴ります。

ことばの選択:名詞と動詞

こういう話題がVOAから提起されるとは意外でした。

英語がプロショーナルな文章を好むことは知っていましたが、叙情的な主語の長さも文章ではよく目にしてきたからです。

 

さて、どんな選択が良いと言っているのでしょうか!

早速VOAで聴きましょう!!

 

 

ビジネスと言葉の選択:名詞と動詞(和訳)

Business and Word Choices: Nouns and Verbs

August 26,2022

learningenglish.voanews.com

 

あなたが経営者だと想像してください。従業員を雇い、その人が最も得意とする仕事をさせる。ある社員は人と接するのが得意なので、顧客とのやり取りをさせる。また、数字が得意な社員には、記録や支払いを担当してもらう。

 

あなたが経営者だと想像してください。従業員を雇い、その人が最も得意とする仕事をさせる。ある社員は人と接するのが得意なので、顧客とのやり取りをさせる。また、数字が得意な社員には、記録や支払いを担当してもらう。

 

正しい位置とは何でしょうか。それは、意味を最も明確に表現できる位置のことです。

 

文の構造

 

まず、文の構造から説明します。


私たちは一般的に、文を主語と述語の2つの部分に分けます。

 


例えば:

 

The boy threw the ball.

の文はこのような構造になっています。

 

  主語 - 動詞 - 目的語

 

主語は "the boy "。動詞は "throw "で、目的語は "the ball"。

 

主語、動詞、目的語の順番から離れれば離れるほど、文章は理解しづらくなります。

 

同様に、主語も抽象的なものよりも具体的なもの、つまり行動できるものの方が良いのです。抽象的な言葉やフレーズでは、行動することはできません。

 

抽象的な単語や語句は、動詞として使用した方が良いような名詞の形をしていることがよくあります。

 

次の2つの例を見てみましょう。

 

The man took a walk.                        その人は散歩をした。

The establishment of a better tax policy will take place after the elections.より良い税制の確立は選挙後に行われる。

最初の文の方がずっとわかりやすいですね。しかも、単に短いからというだけではありません。「その男は散歩をした」というのは、主語が男という具体的なものであるため、より理解しやすいのです。

 

2番目の文は、"the establishment of a better tax policy "のように、the establishmentという抽象的な主語を含んでいるので、理解するのがずっと難しいのです。

 

”the establishment......”という名詞は何もできません。抽象的な名詞なので、動詞の形にすれば分かりやすくなります。

 

どうすれば、この文章をより明確に変えることができるでしょうか。ここに一つの可能性があります:

   Council members will establish a better tax policy after the elections.   

   議員たちは選挙後、よりよい税制を確立するだろう。

 

新しい文では、主語は "council members "です。彼らは行動することができます。"the establishment...... "という名詞形を "establish "という動詞形に変えました。

 

動詞が名詞のようにふるまう場合

 

文が不明瞭に思えるときは、動詞としてよりよく機能する可能性のある名詞があるかどうかをチェックします。つまり、表現したいことに対して、名詞と動詞が最適な場所にあるかどうかをチェックするのです。

 


文章の専門家であるノラ・ベーコン氏は、著書The Well-Crafted Sentenceの中で、このように構成が不十分な例文を紹介しています。

 

  An emphasis is placed on the development of research skills in our   

  graduate program.                           

   私たちの大学院では、研究能力の育成に重点を置いています。


ベーコン氏は、この文は”an emphasis”という名詞形を削除して、”emphasis”という動詞形に置き換えれば、もっと良くなると提案しています。

 

Our graduate program emphasizes the development of research skills.

 

練習

 

これらのアイデアを実際に使ってみましょう。

 

例文を聞いた後、音声を一時停止してください。主語をはっきりさせるために、どのように文章を変えるか考えてみましょう:

 

   The candidate’s decision to drop out of the race happened when he fell

   to eighth place in a public opinion poll.

    候補者が選挙を降りることにしたのは、世論調査で8位に転落したと

     きだった。

 

 

以下は、例文の変更方法の一つです。

 

 


  The candidate decided to drop out of the race when he fell to eighth place

   in a public opinion poll.

 


名詞の "decision "を動詞の "decided "に変えると、文の主語が短くなり、明確になりました。

 

まとめ

 

このレポートは、経営者に例えるところから始まりました。この比較は完璧ではありませんが、文章を考える上で有用な方法を提供してくれています。経営者は、その人の才能が最も発揮される場所で雇用したいと考えます。つまり、経営者は、その仕事に適した人材を欲しているのです。

 

この考え方は、言葉を選択する際にも当てはまります。ある言葉や構造を使うのは、それがその仕事に適した言葉や構造だからです。

 

今度読んだり書いたりするときは、不明瞭に見える文章をチェックしてみてください。不明確な文章には、動詞の形をとったほうがよい名詞が含まれている可能性が高いのです。

 




 

Business and Word Choices: Nouns and Verbs

Everyday Grammar

Imagine you are a business owner. You hire employees and ask them to do the jobs they are best fitted for. One employee is skilled at dealing with people, so you have them interact with customers. Another employee is good with numbers, so you have them take care of records and payments.

In today’s Everyday Grammar, we will consider a situation that is in some ways like our fictional business. Except instead of an employer putting people into the right positions, we will explore one way a language learner can put words into the right positions.

What is the right position? The one that provides for the clearest expression of meaning.

In this report, you will learn about a common situation that can reduce the clear expression of ideas, or clarity. This situation involves using noun forms of words that would be better expressed as verbs.

Sentence structure

Let’s start with sentence structure.

We generally divide sentences into two parts: the subject and the predicate.

For example:

The boy threw the ball.

The sentence has this structure:

Subject – verb – object

The subject is “the boy.” The verb is “threw,” and the object is “the ball.”

The farther the sentence gets away from the subject, verb, object order, the harder it becomes to understand.

Similarly, subjects that are concrete – meaning they can act; they can do something – are better than subjects that are abstract. Abstract words or phrases cannot act.

Abstractions are often a result of noun forms that would be better used as verb forms.

Consider these two examples.

The man took a walk.

The establishment of a better tax policy will take place after the elections.

The first sentence is much easier to understand – and not just because it is shorter. “The man took a walk” is much easier to understand because the subject is concrete – the man.

The second sentence is much more difficult to understand because it involves an abstract subject – the establishment, as in “the establishment of a better tax policy.”

The noun “the establishment....” cannot do anything. It is an abstract noun that would be clearer if it were in verb form.

How might we change the sentence so that it is clearer? Here is one possibility:

Council members will establish a better tax policy after the elections.

In our new sentence, the subject is “council members.” They can act. We changed the noun form “the establishment....” to the verb form “establish.”

When verbs act like nouns

When a sentence seems unclear, check whether it has a noun that might work better as a verb. In other words, check to make sure that nouns and verbs are in the best place for what you want to express.

In her book, The Well-Crafted Sentence, writing expert Nora Bacon provides this example of a poorly structured sentence:

An emphasis is placed on the development of research skills in our graduate program.

Bacon suggests that the sentence would be much better if it removed the noun form “an emphasis” and replaced it with the verb form “emphasizes,” as in:

Our graduate program emphasizes the development of research skills.

Practice

Let’s take some time to work with these ideas.

Pause the audio after hearing the example sentence. Consider how to change the sentence so that it has a clear subject:

The candidate’s decision to drop out of the race happened when he fell to eighth place in a public opinion poll.

Here is one way you might change the sentence:

The candidate decided to drop out of the race when he fell to eighth place in a public opinion poll.

When we changed the noun “decision” to the verb “decided,” the sentence’s subject became shorter and clearer.

Closing thoughts

We began this report with a comparison to a business owner. While the comparison is not perfect, it does provide a useful way to think about sentences. The business owner wants to employ a person where his or her talents are strongest. In other words, the business owner wants the right person for the job.

The same idea holds true when you are making choices about language: The reason you use a word or structure is because it is the right word or structure for the job.

The next time you are reading or writing, check sentences that seem unclear. If they seem unclear, there is a good chance that they involve a noun that would be better in verb form.

 

 

Words in This Story

customer – n. someone who buys goods or services from a business

predicate – n. grammar: the part of a sentence that expresses what is said about the subject

concrete – adj. relating to or involving specific people, things, or actions rather than general ideas or qualities

abstract – adj. relating to or involving general ideas or qualities rather than specific people, objects, or actions

graduate – adj. : of or relating to a course of studies taken at a college or university after earning a bachelor's degree or other first degree