我思う故に我あり

日常で感じたこと、考えたことを綴ります。

留年の決断

コロナ下で、日本でも同様にリモート学習が増えました。

しかし、このような話題・議論を聞いていません。

この違いって何なのでしょうか?

同じ義務教育なのに!!

 

VOAで英語を学びましょう!!

 

 

 

留年する多くの学生(和訳)

School Systems See More Students Repeating Grades

September 14,2022learningenglish.voanews.com

 

COVID-19パンデミックの前半、アメリカの子供たちの中には、学校の勉強についていけず、苦労している者もいました。その結果、多くの州で、留年しなければならない生徒が大幅に増加しました。

 

従来、専門家は、留年すると子供の社会生活や学問的な将来に支障をきたすと述べてきました。しかし、多くの親が、オンライン学習や隔離、学校職員不足などの困難から立ち直るために、子どもに学年を留年するよう促しています。

 

AP通信は、26の州とコロンビア特別区の直近の学年(academic year)のデータを調査しました。その結果、22州とコロンビア特別区では、留年した生徒の数が増加したことがわかりました。このうち、サウスカロライナ州ウェストバージニア州デラウェア州の3州では、留年した生徒の数が2倍以上になっています。

 

※be retained/be hold back a year/repeat a year/repeat a grade:留年する

 

ペンシルベニア州では、パンデミック時に、親が子どもに授業をやり直させることを認める法律を制定しました。その翌年には、留年者が2万人ほど増えました。

 

クリスティ・プライスさんは、ペンシルバニア州で留年する生徒の母親です。彼女は、この決断は彼にとって大きなものだったと言います。

 

「最初はあまりやりたくなかったんです 」と、現在13歳の息子ブレイロン君は言います。「でも、学年が上がるにつれて、やったほうが自分のためになるんじゃないかと思うようになったんだ 」と。

 

娘2人は授業時間が少なくても学校についていけましたが、ブレイロン君は苦戦しました。パンデミック後の最初の学年は、対面式の学校に戻りましたが、成績は芳しくありませんでした。そしてその年の冬、ブレイロンは怪我をしてしまい、リモート教育に戻らざるを得なくなりました。

 

6年生になると、ブレイロン君は個別教育プログラムを受け、より集中できるようになりました。先生と一対一で接することができることも、彼の助けになりました。社会的には、この変化は容易なことだったと彼は言います。ほとんどの友だちが低学年か、別の学校に通っていたからです。

 

Students work in a classroom at Beecher Hills Elementary School on Friday, Aug. 19, 2022, in Atlanta.
Students work in a classroom at Beecher Hills Elementary School on Friday, Aug. 19, 2022, in Atlanta.
2022年8月19日(金)、アトランタのビーチャーヒルズ小学校の教室で勉学する生徒たち。

 

しかし、教育研究は、生徒に留年させることに批判的です。アーサー・レイノルズ氏は、ミネソタ大学の教授です。レイノルズ教授によると、留年した生徒は退学する可能性が2倍になるそうです。

 


子どもたちは留年を罰としか思っていないと、レイノルズ氏は言います「学業に対する意欲が減退し、学習意欲が向上しないのです。」と。

 

しかし、留年の支持者は、多くの子供たちがオンラインクラスに出席したり、全く出席しなかったりするパンデミック間に、どの研究も行われなかったと言います。

 

ほとんどの場所では、保護者は子どもたちに留年することを求めます。しかし、最終的な判断は学校の指導者が行い、学業成績などの要素に基づいて決定されます。カリフォルニア州ニュージャージー州でも、親が子どもに留年よう要求することを容易にする法律が成立しました。しかし、その選択が可能になったのは昨年からです。

 

ペンシルベニア州のフォックス・チャペル地域学区では、教育者の要請で22人の生徒が留年しました。他の8つの家庭は、生徒が留年することを決定しました。別の6家族は、学校側と新しい法律について話し合いましたが、生徒を留年させないことにしました。


「学区として、私たちは留年を非常に真剣に受け止めています」と、メアリー・キャサリン・レルジャック学区長は言います。彼女は、学区では保護者、教育者チーム、スクールカウンセラー、学校長を巻き込んで、それぞれの子供にとって何がベストなのかを決めていると言います。

 

プライスさんは、ブレイロン君が留年したことで、個別の教育プログラムを受けることができたと言います。特別な教育計画によって、彼は再び6年生に通うようになり、より多くのサポートを受けることができるようになったのです。ブレイロン君は、特別なサポートはとても重要だと感じていると言います。彼は、時々先生から1対1のサポートを受けるのが好きだとも言っています。

 

パンデミックのおかげで、私たち親は、彼がどれだけ苦労しているかを見ることができたと思います」とプライスさんは言います。「そして、彼が一人で成功するためには、もっと助けが必要だと認識することができました。」





 

 

 

School Systems See More Students Repeating Grades

Braylon Price, 13, writes a note before heading home from Bellefonte Middle School Wednesday, Aug. 31, 2022, in Bellefonte, Pa. (AP Photo/Gary M. Baranec)

 

Some American children struggled to keep up with schoolwork in the first half of the COVID-19 pandemic. As a result, many states saw large increases in the number of students who had to repeat grades.

Traditionally, experts say that repeating a grade can hurt a child’s social life and academic future. But many parents have asked for their children to repeat grades to help them recover from the difficulties of online learning, quarantines and school worker shortages.

The Associated Press examined data from 26 states plus the District of Columbia on the most recent academic year. It found that 22 of the states, plus D.C., saw an increase in the number of students who were retained, or held back a year. Three of those states — South Carolina, West Virginia and Delaware — saw the number of retained students more than double.

Pennsylvania passed a law during the pandemic permitting parents to let their children redo classes. The following year, the number of retained students in the state increased by about 20,000.

Kristi Price is the mother of a student in Pennsylvania who repeated a grade. She said it was a great decision for him.

“At first I didn’t really want to do it,” said her son Braylon, now 13. “But then later in the year I thought it would probably be better for me if I did.”

While the family's two daughters were able to keep up with school even with limited classroom time, Braylon struggled. When he went back to in-person school for the first full academic year of the pandemic, he did not perform well. And that winter, Braylon suffered an injury that forced him to return to remote learning.

On his repeat of sixth grade, Braylon had an individualized education program that helped him be more focused. Having more one-on-one attention from teachers helped too. Socially, he said the change was easy. Most of his friends had been in lower grades or attended different schools already.

Students work in a classroom at Beecher Hills Elementary School on Friday, Aug. 19, 2022, in Atlanta.
Students work in a classroom at Beecher Hills Elementary School on Friday, Aug. 19, 2022, in Atlanta.

Education research, however, has been critical of making students repeat grades. Arthur Reynolds is a professor at the University of Minnesota. He said students who are retained are twice as likely to drop out of school.

Kids see it as a punishment, Reynolds said. “It reduces their academic motivation, and it doesn’t increase their instructional advancement.”

But supporters of retention say none of the research was done during a pandemic, when many children attended online classes or did not attend at all.

In most places, parents can ask for children to be held back. But the final decision is made by school leaders, who make decisions based on factors like academic progress. California and New Jersey also passed laws that made it easier for parents to demand their children repeat a grade. But that choice was only available last year.

In Pennsylvania's Fox Chapel Area School District, two students were retained at the request of educators. Eight other families decided their students would repeat a grade. Another six discussed the new legislation with the school but decided against holding their students back.

“As a school district, we take retention very seriously,” said Mary Catherine Reljac, who is the head of the district. She said the district involves parents, a team of educators, school counselors and school leaders to help decide what is best for each child.

Price says Braylon's retention helped him receive an individualized education program. The special education plan gave him more support as he attended sixth grade again. Braylon said he felt like the extra support was very important. He said he likes having one-on-one help from teachers sometimes.

“I think because of the pandemic, we, as parents, were able to see how much he was struggling,” Price said. “And we were able to recognize…that he needed more help in order to be successful on his own.”

 

 

Words in This Story

academic — adj. of or relating to schools and education

quarantine — n. the situation of being kept away from others to prevent a disease from spreading

motivate — v. to give a reason for doing something

advance — v. to move forward

district — n. an area established by a government for official government business