我思う故に我あり

日常で感じたこと、考えたことを綴ります。

K- popとミュージカル

さすがK-pop!!

戦略がすごい!! 本格的だし、計算された話題作りに売りだし方。

学ぶべきところが多いです。

文化戦力にも経済同様、計算が大切。

さあ、VOAニュース K-pop!!!

 

 

Despite Coronavirus, K-pop Theater Show Seeks Performers

コロナウイルスにもかかわらず、K-popシアターショーは出演者を募集

 

learningenglish.voanews.com

 

アメリカではほとんどの劇場が閉館しているかもしれないが、あるミュージカル劇場のショーはそれに負けずに準備を進めています。

"KPOP "は、韓国のポップミュージックの世界を探求するミュージカルです。プロデューサーは、ライブが再開されたときに準備ができるように、世界中でビデオを使ったキャスティング・コールを行っています。

ミュージカルの脚本家でもあるジェイソン・キム氏は、このミュージカルの脚本を担当しています。「私たちは、できるだけ早くこれらの人々と一緒に部屋に入って、直に彼らを見ることができるようにしたいと思っています」と彼はAP通信に語ってくれました。

プロデューサーは20代の韓国人、韓国系アメリカ人、アジア系アメリカ人の男女を求めています。彼らは、強力なポップサウンドと優れたダンサーを兼ね備えた”優れた歌手でなければなりません”。もちろん、K-popの音楽を知っていると助かります。

クレア・バーク氏はニューヨークのタラ・ルービン・キャスティングのキャスティング・ディレクター。彼女と彼女のチームは "非常に高い要求 "を持っていると、彼女は言います。彼らは、ポップスターのようなエネルギーと愛らしさとシリアスな演技力を持ったパフォーマーを探しているのです。

「輝きとパフォーマンス、そしてダンスと歌唱力それが重要なのです」しかし、人々はまた、その感情を本当に感じることができなければなりません。

ミュージカルへの出演を希望する人は、ポップスやK-popの曲を歌っている自分のビデオと、ダンスの動きのビデオを送るように求められています。これまでにアメリカ、韓国、イギリス、カナダ、日本、カザフスタンなどから応募がありました。

KPOP」が復活した場合、ほぼアジア人キャストが揃ったライブシアターの制作という珍しいことが行われることになります。ニューヨークでは2015年の "Allegiance "が最後でした。これは、第二次世界大戦中の日本人収容所でのアメリカ人俳優ジョージ・タケイの人生を題材にしたミュージカルでした。

キム氏は、適切なパフォーマーが出ていると強く信じており、"本当に長い間 "そうだったと言います。

"KPOP "は2017年にニューヨークで初公開されましたが、3組のパフォーマーの人生を追っています。少年バンド、少女バンド、若い女性歌手がアメリカの音楽市場で成功を収めようとする姿を追っているのです。

演劇評論家は "KPOP "を高く評価しています

オリジナルのミュージカルでは、観客は部屋から部屋へと様々なパフォーマーの後を追いかけていました。劇中では、キム氏はより伝統的な劇場の設定のためにそれを書き直し、ソングライターのヘレン・パーク氏は新曲を追加しています。

K-POPがそうであるように、ショーも変化しています。BTSやEXO、BLACKPINKなどのグループをはじめ、始まってから数年でアメリカ人は音楽をより深く知るようになりました。また、K-popファンの間では、Black Lives Matterからドナルド・トランプに至るまで、あらゆることについてネット上で話題になっています。

 

キャスティングはどのように行われているのでしょうか?

キム氏は、12人の出演者をキャスティングするために、何百もの応募書類を見てキャスティングを手伝ってきました。

チームが気に入った候補者には、番組の素材が送られてきて、録音して提出します。次のステップは、クリエイティブチームとのライブビデオ会議です。そして、選ばれた候補者には、リハーサルで全員に会うというメッセージが送られてきます。

バーク氏のチームは、コロナウイルスの危機のため、提出物の質について理解を示しています。通常のプロセスでは、候補者は部屋で一緒にダンスの動きを同時に学びます。また、音楽を知っている人と一緒にオーディションリーダーとして訓練を受けた俳優がいます。オンライン・プロセスでは、そのようなことは一切行われていません。

その代わり、”KPOP”チームは、劣悪な家庭用マイク、悪い照明、そして候補者の母親や妹が録音のために携帯電話を持っている可能性があることに対処しなければなりません。

彼らがビデオを録画して提出しているとき「私は寛容とは言いたくありませんが、しかし間違いなく、誰もが非常に異なる状況を持っていることをより多く心に留めています」とバーク氏は言っています。

彼女は、自分の仕事について最もエキサイティングなことは、キャリアとしてミュージカル演劇について考えたことがないかもしれない人々を見つけるときであると述べています。

 

joah-girls.com

 

 

もう一つのKPOP、ファンの顔

面白い記事を見つけました。れっきとしたニューヨークタイムスの記事です。

Why Obsessive K-Pop Fans Are Turning Toward Political Activism - The New York Times

韓国のK-pop文化は主に無政治的なメインストリームの関心事であり、ファン軍団はアルバムの売り上げアップとアイドルの支持に専念しているが、米国のサブカルチャーとしてのK-popコミュニティの地位は、特に政治的な二極化が進んでいる時期には、より過激なジェスチャーが可能になる可能性がある。

といった内容なのですが、興味のある方は一読ください。

念のため、私が同見解というわけわけではありません。

 

KPOPはKpop。アミューズメントですから。

 

 

Despite Coronavirus, K-pop Theater Show Seeks Performers

 

This undated image released by DKC/O&M shows Jason Kim playwright of the musical "KPOP," a musical theater show exploring the world of Korean pop music. (DKC/O&M via AP)

Most theaters in America may be closed, but one musical theater show is not letting that stop it from preparing.

“KPOP” is a musical exploring the world of Korean pop music. The producers are doing a video-based casting call worldwide in hopes of being ready when live performances restart.

Jason Kim is the playwright, or writer, of the musical. “We really hope as soon as possible to get into a room with all these people and see them in person,” he told the Associated Press.

Producers are looking for Korean, Korean American and Asian American men and women in their 20s. They “must be excellent singers” with a strong pop sound and great dancers. Knowing K-pop music is, of course, helpful.

Claire Burke is a casting director at Tara Rubin Casting in New York. She said she and her team have a “very tall ask.” They are looking for performers who have all the energy and lovability of pop stars and also serious acting skills.

“It’s about the shine and the performance and the dancing and the singing — that’s huge,” she said. But people also need to be able to really feel the emotion of it.

Those who hope to be in the musical are asked to send a video of themselves singing a pop or K-pop song and a video of their dance moves. Submissions have so far come from the United States, South Korea, Britain, Canada, Japan and Kazakhstan and other countries.

When “KPOP” returns, it will represent a rare thing — a live theater production with a nearly all-Asian cast. The last time New York City had anything like that was in 2015 with “Allegiance.” It was a musical based on American actor George Takei’s life in a Japanese internment camp during World War II.

Kim said he strongly believes the right performers are out there and have been “for a really long time."

“KPOP,” which had its first showing in New York City in 2017, follows the lives of three sets of performers. It follows a boy band, a girl band and a young woman singer as they try to gain success in the American music market.

Theater critics have had great things to say about “KPOP.”

In the original musical, crowds followed different performers from room to room. Kim is rewriting it for a more traditional theater setting and songwriter Helen Park is adding new songs.

The show is changing just as K-pop music is. In the years since it began, Americans have learned more about the music, including such groups as BTS, EXO and BLACKPINK. K-pop fans have also spoken online about everything from Black Lives Matter to Donald Trump.

How casting is happening

Kim has been helping the casting people go through hundreds of submissions to cast for 12 performers.

Candidates who the team likes are sent material from the show to record and submit. The next step is a live video meeting with the creative team. Then, if chosen, candidates receive a message that they will see everyone at rehearsals — whenever that happens.

Burke’s team is showing understanding about the quality of submissions because of the coronavirus crisis. The usual process has candidates in a room together learning dance moves at the same time. It also has a trained actor as an audition reader along with a person who knows the music. None of that is happening for the online process.

Instead, the “KPOP” team has to deal with poor home microphones, bad lighting and the real chance that a candidate’s mother or sister is holding the cellular phone to record.

“I don’t want to say forgiving, but I am definitely more mindful that everyone has a very different situation” when they are recording and submitting a video, Burke said.

She said the most exciting thing about her job is when she finds people who may never have thought about musical theater as a career.

________________________________________________________________

 

Words in This Story

 

pop - n. music that is popular

casting - n. assigning roles for a play, movie or something else

submission - n. a document, proposal, piece of writing, or something else that is given to someone to be considered or approved

internment - n. the act of putting someone in a prison for political reasons or during a war

band - n. a usually small group of musicians who play or perform music together

candidate - n. a person who is being considered for a job, position, award or something else

rehearsal - n. an event at which a person or group practices an activity (such as singing, dancing, or acting) in order to prepare for a public performance

audition - n. a short performance to show the talents of someone who is being considered for a role