我思う故に我あり

日常で感じたこと、考えたことを綴ります。

Facebook、政治広告詳細情報を提供へ

選挙戦での広告収入は莫大ですね!!

元々の情報戦の一環なのでしょうが、トランプし登場により、より過激になったように見えます。

しかしながら、Metaの情報公開、アメリカらしいな、と思ってしまいます。SNSの果たす役割は何か!!!

 

VOAで英語を学びましょう!!

 

 

 

フェイスブック、政治広告の詳細情報を提供へ(和訳)

Facebook to Provide More Details about Political Advertising

May 28, 2022

learningenglish.voanews.com

 

Facebookの親会社であるMetaは、広告主が政治的な広告で人々を標的にする方法について、より詳細な情報の提供を開始すると発表しました。

 

同社の今回の発表は、ソーシャルメディア企業が選挙運動や政治家、特別利益団体が特定のグループをターゲットにする方法についてオープンにしていないという長年の批判を受けたものです。

 

批評家たちは、誤解を招くような広告メッセージや、市民を政治的に分断しようとする広告が、これらのグループのターゲットになっていることに懸念を表明しています。

 

Metaは、FacebookInstagramのネットワーク上で実行されている広告でターゲットにされている人々の人口統計や興味についての詳細を7月に公開し始めると述べています。同社は、広告主が米国のさまざまな州の人々をターゲットにするために費やした金額も共有するとしています。

 

Metaのビジネス・インテグリティ担当副社長、ジェフ・キング氏は、この変更をオンライン声明で発表しました。この決定により、広告のターゲットに関するデータが調査され、公表されることが可能になると同氏は述べています。そのような広告は、社会問題、選挙、政治に関連するものである可能性があります。「われわれの技術で潜在的有権者にリーチするために使われる手法を、人々がよりよく理解できるようになればと思ています。」とキング氏は付け加えています。

 

発表によると、Meta社は、広告主がターゲットに選んだ利益団体に関する新たな詳細を研究者に提供するとのことです。

 

この新しい情報は、政治家が誤解を招いたり物議を醸したりするような政治的メッセージを、さまざまなグループの間に広めるためにどのような選択をするのかについての情報を提供する可能性があります。

 

一部の利益団体や民主党の政治家は、誤解を招くような政治的広告がスペイン語圏の人々を大きくターゲットにしてきたと長い間主張してきました。

 

この情報はMetaの広告ライブラリで公開される予定です。このライブラリは、企業、政治家、キャンペーンがMetaのソーシャルメディアサービス上で展開される各広告にいくら費やしたかをすでに公開している記録です。現在、どれだけの広告費が使われたかは誰でも見ることができます。また、年齢、性別、広告が表示された州や国も表示されます。

 

社会問題や政治、選挙の広告が掲載された場合、新たに242カ国で詳細な情報を確認できるようになるとMetaは発表しています。

 

同社は、米国の最後の大きな選挙の年である2020年に860億ドルを稼ぎました。専門家によると、Metaの利益は、非常に詳細な広告ターゲティングシステムと密接に関係していると言います。フェイスブックの広告システムはカスタマイズ可能なため、広告主はサービスを利用する数十億人のうち、1人のユーザーをターゲットにすることが可能だと彼らは言っています。

 

 

 

 

 

 

 

Facebook to Provide More Details about Political Advertising
The mobile phone apps for, from left, Facebook, Instagram and WhatsApp are shown on a device in New York. (AP Photo/Richard Drew, File)

Facebook’s parent Meta says it will start providing more details about how advertisers target people with political advertisements.

The company’s recent announcement follows years of criticism that social media companies are not open about how campaigns, politicians and special interest organizations target specific groups.

Critics have expressed concern that the groups have been targeted with ad messages that are misleading or seek to politically divide citizens.

Meta said it will start releasing details in July about the demographics and interests of people targeted with ads running on its Facebook and Instagram networks. The company said it will also share how much advertisers spent in an effort to target people in different U.S. states.

Meta’s vice president of business integrity, Jeff King, announced the change in an online statement. The decision will permit data about advertising targeting to be examined and publicized, he said. Such ads could be related to social issues, elections and politics. “We hope to help people better understand the practices used to reach potential voters on our technologies,” King added.

The announcement said Meta will provide researchers with new details about the interest groups advertisers chose to target.

The new details could provide information about how politicians might choose to spread misleading or controversial political messages among different groups.

Some interest groups and Democratic politicians have long argued that misleading political ads have heavily targeted Spanish-speaking populations.

The information will be available in Meta’s ad library. The library is a public record that already shows how much companies, politicians and campaigns spend on each ad run on Meta’s social media services. Currently, anyone can see how much ad money has been spent. The library also shows the ages, gender and states or countries an ad is shown in.

The new, detailed information will be available across 242 countries when a social issue, political or election ad is run, Meta said.

The company earned $86 billion during 2020, the last major U.S. election year. Experts say Meta’s profits are closely linked to its highly detailed ad targeting system. They say Facebook's ad system is so customizable that it is possible for advertisers to target a single user out of billions of people using the service.

 

 

Words in This Story

demographics – n. the study of populations and the different groups that make them up

practice – n. repeatedly doing an activity to improve your ability

potential – n. a possibility when the necessary conditions exist

controversial – adj. causing a lot of disagreement or argument

customize – v. to change something to make it suitable for a particular person or purpose