我思う故に我あり

日常で感じたこと、考えたことを綴ります。

燃料費上昇のなぜ?

燃料費の大幅な上昇はなぜ続く?

 

石油精製能力の低下はなぜ起きた?

 

”漁夫の利”を得ているのは?

 

燃料価格高騰は、誰にとっても懐が痛む事態ですね!!

 

VOAで英語を学びましょう!!

(頭の中で、因果関係図を描いてしまった💦)

 

 

 

なぜ、世界的に石油精製が減っているのか?(和訳)

Why Is There a Decrease of Worldwide Oil-refining?

June 25,2022

learningenglish.voanews.com

 

燃料価格の大幅な上昇に伴い、世界中のドライバーは痛みを感じています。建物の暖房、発電、工業生産のためのコストも急上昇しています。

 

ロシアがウクライナに侵攻した2月24日以前から物価は上昇していました。しかし、3月中旬以降、原油価格が緩やかな高値にとどまっている中で、燃料費が大きく上昇しています。

 

コスト上昇の大きな理由は、世界的な高い需要に応えるために、原油をガソリンなどに加工する精製能力が不足していることです。

 

原油は地中に存在するままの石油で、まだ燃料として使える状態ではありません。石油を精製することで、不要なものを取り除き、燃料として利用できるようにします。

 

 

1日あたりの生産量

 

国際エネルギー機関(IEA)の情報によると、世界では1日に約1億バレルの石油を精製することができます。1バレルには159リットルの石油が含まれています。

 

しかし、そのうちの20%近くは使用できません。使用できない石油の多くは、投資が不足している場所で産出されます。

 

 

製油所

 

精製業界は、2020年に入ってから、世界で合計330万バレル分の日産精製能力が失われたと推定しています。

 

この損失の約3分の1は米国で起き、残りはロシア、中国、欧州で起きていると専門家は言います。燃料需要はパンデミックの初期に暴落しました。それ以前は、少なくとも30年間石油精製能力はどの年も低下してませんでした。

 

しかし、世界の精製能力は2022年に日量100万バレル、2023年に日量160万バレルと拡大するとされています。

 

4月には、毎日7800万バレルが処理されました。これはパンデミック前の平均値である日量8210万バレルより減少しています。

 

IEAは、中国の製油所が通常操業に戻る夏には、精製量が日量8190万バレルまで増加すると予想しています。

 

米国、中国、ロシア、欧州はいずれも、パンデミック前よりも低い能力で製油所を稼働させています。ロシアの処理能力の30%近くが5月に停止したと、情報筋はロイターに語りました。多くの西側諸国はロシアの燃料を受け入れていません。

 

 

その他の価格高騰の理由

 

世界的な需要の高さとロシア船への制裁により、製品を海外に船積みするためのコストが上昇しています。ヨーロッパでは、製油所の動力源である天然ガスの価格が高騰しているため、製油所の操業が制限されています。

 

 

誰が得をするか

 

米国の製油所など、海外に多くの燃料を輸出している製油所は、現在の状況から利益を得ています。世界的な燃料不足により、石油精製の利益率は歴史的な高水準に達しています。米国のValero社やインドのReliance Industries社などの企業は大きな利益を上げています。

 

IEAによると、日量500万バレル以上を精製するインドは、安価なロシア産原油を輸入し、国内使用と輸出に充てているとのことです。

 

 

 

 

 

 

 

Why Is There a Decrease of Worldwide Oil-refining?

FILE - Storage tanks are shown at a refinery in Detroit, Tuesday, April 21, 2020. (AP Photo/Paul Sancya, File)

Drivers around the world are feeling pain as fuel prices greatly increase. Costs for heating buildings, power generation, and industrial production are also rising sharply.

Prices were already up before Russia invaded Ukraine on February 24. But since the middle of March, fuel costs have greatly increased while crude prices are only moderately high.

A big reason for the cost increase is the lack of refining ability to process crude into gasoline and other fuel to meet high worldwide demand.

Crude oil is oil as it exists in the ground. It is not yet ready to be used as fuel. Refining oil involves removing unwanted substances so that oil can be used as fuel.

Production per day

Information from the International Energy Agency (IEA) shows that the world can refine about 100 million barrels of oil a day. A barrel contains 159 liters of oil.

But almost 20 percent of that is not useable. Much of the unusable oil comes from places where there is a lack of investment.

Refineries

The refining industry estimates that the world lost a total of 3.3 million barrels worth of daily refining ability since the start of 2020.

About a third of these losses happened in the United States, with the rest in Russia, China, and Europe, the experts say. Fuel demand crashed early in the pandemic. Before that, oil refining ability had not fallen in any year for at least 30.

However, global refining ability is set to expand by 1 million barrels per day in 2022 and 1.6 million barrels per day in 2023.

In April, 78 million barrels were processed each day. That is down from the pre-pandemic average of 82.1 million barrels per day.

The IEA expects refining to rise during the summer to 81.9 million barrels per day, when Chinese refiners return to normal operations.

The United States, China, Russia, and Europe are all operating refineries at a lower ability than before the pandemic. Nearly 30 percent of Russia’s processing ability was stopped in May, sources told Reuters. Many Western nations are not accepting Russian fuel.

Other reasons for high prices

The cost to carry products on ships overseas has risen because of high demand around the world and sanctions on Russian ships. In Europe, refineries are limited by high prices for natural gas, which powers their operations.

Who benefits

Refiners that export a lot of fuel to other countries, such as U.S. refiners, are benefiting from the current situation. World fuel shortages have increased refining profit margins to historic highs. Companies like U.S.-based Valero and India-based Reliance Industries have seen large profits.

The IEA said India, which refines more than 5 million barrels per day, has been importing cheap Russian crude for in-country use and export.

 

 

 

Words in This Story

crude – n. oil as it exists in the ground: petroleum that is not yet ready to be used as fuel

refine – v. to remove the unwanted substances in (something)

barrel – n. the amount of something in a barrel

global – adj. involving the entire world

sanction – n. an action taken to force a country to obey international laws by limiting trade or aid to the country

benefit – v. to be useful or helpful to (someone or something)

margin – n. the difference between the cost of buying or making something and the price at which it is sold